hoy suecia, mañana peru

jag har insett att packning bara handlar om en sak. skor. det är det allt står o faller med. Statsvapen
vem vill ha skavsår på inca-leden? och hur svårt är det inte att hitta de perfekta skorna. tror att jag hittat dem men egentligen går jag bara efter ytan - de är helt enkelt snyggast. kan fåfängan bli mitt fall?

i övrigt är jag nu genomvaccinerad och kan vänta mej feber inom sisådär 24 timmar.  jag är tillbaka i strömstad där jag försöker omvandla timmarna med tanterna till nuevo sol. har handlat sönder på alla outdoor/trekking/backpacking-siter som finns. nu är jag utrustad till tänderna. pocket-size-first-aid -kit. pocket-towel. pocket-soap. pocket-sleeping-bag.  you name it. det är bara skor som återstår. som sagt.

andra erfarenheter jag bär med mej från veckan i arbetslöshet som gått är bland annat att jag 1) prövat på lastbilslivet 2) mördat ett 20-tal oskyldiga djur på torrskogsleden. 3) upptäckt ben&jerrys. jäkla misstag.

nu är det bara några ynka veckor kvar innan jag sitter på planet mot det stora äventyret. biljetten är bokad. there's no turning back. nu gäller det att trimma de få fraser ingela lyckades lära mig. annars funkar alltid: donde es la biblioteca? (med reservation för felstavning)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vart har du åkt någonstans in the big wide world?

2008-09-15 @ 03:42:10
Postat av: Kippel

Hola Esteban!

Peru!?1 Inte glömma plåster!

Postat av: Lisa

Tror du att det finns pocket-skor? Kanske är något att kika efter? Du kan ju alltid få låna mina dykskor. De kan "knös" ihop till ett litet paket :)



Hoppas du får en toppen-resa! Ta hand om dig. Kram

2008-09-18 @ 16:02:34
URL: http://lisatherese.blogg.se/
Postat av: Anonym

när åker du?

2008-09-25 @ 18:35:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback