flyga drake

på begäran. från en alltför melon-i-halsen-sjuk cizzi. det ringer. ack vad det ringer idag. som tur är har styrkan utökats med hundra procent. från två till fyra. skalman och jag kämpade tappert igår mot köerna. lite komiskt när jag kom tillbaka från lunchen. min kära kollega hade fått sju samtal under en timme men när jag hoppade på linan var det en hel hög smågriniga danskar som väntat medan jag promenerat på ed.

vaknade i morse - nån gång framåt tolvsnåret (jag hatar att jobba sent!) - och kände mej som en klubbad säl. som vanligt, sjuk huvudvärk. och detta trots att jag somnat till ronja kvällen innan. tog en promenad i vårvärmen/kylan. sen va det strax dags att fara på jobb. vilket liv. vilken leda.

helsingborg, copenhagen, barcelona, new york, paris, london, malmö, oslo, trondheim, liverpool, winnipeg, las vegas, århus, cuxhaven, nice, göteborg, rome, helsinki, milano

har snott ovannämnda sjuklings glamour som jag förkovrar mej i. dvs, gjorde tidigare när det inte ringde galet mycket. lugnet verkar iofs komma smygande nu. ett par minuters tystnad råder. wonderbar. idag har jag annars funderat på folkhögskolor, verkar flummigt och inspirerande. och grymma festivalen rock im park, tyskar, tält och techno. kan det blir bättre? har fått livstecken från strömstad. från två håll. skönt att man inte är helt bortglömd trots allt. att man har nån att luta sej mot när man än en gång förflyttar sig mot kusten. hoppas på att få besök under sommaren. cizzi och kippel (ja du!) räknar jag med.

i övrigt älskar jag "flyga drake" av khaled hosseini. lite till min besvikelse är jag tydligen inte ensam om den uppfattningen då filmatiseringen går för fullt på biograferna just nu. det är lite skevt det där. jag vill att alla ska läsa och älska boken som jag gjorde men samtidigt är den min, bara min. my precious. men det är väl det som är en bra bok. att det talar så till en att man nästan känner att man levt med karaktärerna. att det är min historia. och sen att den blir film. det gör lite ont. exploitering. är det verkligen bra?

vart hos ingela och käkade onyttigheter i fredags. efter en racing-tur som fick presenten, som vart ett vackert blomsterarrangemang, att få sej en och annan törn. unfortunatly. hon hade nyligen gjort london och fyllt år. madde med magen va där och pratade barnnamn. nova. farmor o farfar var där. "känner dem mycket väl. underbara människor. "

nu är det en timme kvar. håller alla mina tummar för att det blir en lugn timme. heidi och skalman går tidigt så det blir upp till mej och jessica o hålla ställningarna. angelicas spökbord inger fortfarande skräck titt som tätt. nu med högre frekvens. och där var inspriationen uttömd. I said good day. over and out.

Kommentarer
Postat av: Anonym

"känner dem mycket väl. underbara människor" haha! yrrol, det är humor det! :)

2008-05-05 @ 19:08:41
Postat av: Cizzi

hihi.... du måndag v28 då går ja, jobb or no jobb =D
Miss U babe


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback