en helt vanlig dag att fylla med rock'n'roll

väcktes i gryningen, öhm - tjugo i nio, av att ngn haft angst hela natten och nu beslutat sig för att göra liseberg, quand même. pga bristande engagemang och smattrandet på rutan ignorerade jag impulsen att göra likadant. för som det gamla ordspråket säger: regnar det här, regnar det i göteborg.

for istället till bengtsforce och mötte mor i nattsärken. hon laddade för en löptur. den här gången gav jag efter för impulsen och trotsade regnet. har nu slitit hårt i fem kilometer. frukosten som intogs en knapp timme tidigare gjorde sig påmind. härligt. det känns att man lever.

dagens rubrik kom sej av en mistolkning från min sida. naiv och oskuldsfull som jag är tolkade jag "en helt vanlig dag fylla o rock'n'roll" enligt ovan. tycker min tolkning är ganska fin. insprierande. hur jag ska göra för att fylla den här helt vanliga, regniga 1:a maj med rock'n'roll är osäkert. men det är det som gör det så spännande.

just nu har jag smugit på mig min oversized t-shirt i organisk bomull som inhandlades igår. klurar på att käka min ekologiska gröna tofu till lunch och rockar hårt till våldtäktsman och the sounds rock'n'roll. satte också på naive av the kooks, oh my god va jag blir biarritz-nostalgisk. ska i övrigt spana in praktikplatserna i ecuador som maria tipsade om och filosofera kring livet och kärleken.
 
bör även samla mod. imorrn säger jag upp mej. det är lite kluvet. av den anledningen att jag kommer lämna ed.  det känns enormt sorgligt. har träffat så många underbara människor. intrycket förstärktes efter helgen. sen att jobbet suger och att jag blir så förbannad när jag tänker på deras jävla trick för att få oss att känna oss ännu sämre är annan femma. ska inte fördjupa mig i vad jag ser som ett hån mot alla utbrända, numera kroniskt sjuka och deppiga kollegor. då blir hela bloggen en orgie i ilska. and I refuse to "focus on the reds".

strunt i dej själv och tänk på andra


Kommentarer
Postat av: Cizzi

Tänk inte på oss andra gumman, tänk på dej själv! Sluta stressa å njut av din snart nyvunna frihet!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback