force of habit

ännu en dag på jobb. det ringer som vanligt alldeles för mycket för min smak. om huvudvärken nämner jag inget. vill instämma i vad cizzi skrev på sin blogg, det är vännerna som bär upp allt här. utan dem hade jag inte stått ut. kanske förklarar den totala uppgivenheten igår när det inte var någon av dessa i närheten. dem till trots så ser jag fram emot att sluta. there's a time and a place...

for från jobbet via konsum igår och försökte peppa mig för att köra ett hårt box pass. motivationen infann sig väl kanske inte till hundra procent. men döm av min förvåning och besvikelse när jag anlände till ett nedsläckt omklädningsrum och ett folktomt gym. det var bara att packa ihop o fara hemåt. segt. gav mig istället ut på en promenad när jag kom hem till bengtsforce. det var bitande kallt och vackert. solnedgången speglade sig i vattnet och skiftade från rosa och gult til mörkt blått och grönt.

insåg igår hur jag skapar mej vanor och inrutande mönster. konstruerar en ram runt min tillvaro så att jag har grepp och kontroll. de hjälper mig att fungera. samtidigt skrämmer det mig hur svårt det är att rucka på de inbitna, destruktiva beteenden som leder till en massa inbitna, destruktiva tankar. hur dessa, trots oändliga upprepningar, fortfarande får tillvaron att vackla. First we make our habits, then our habits make us.

min passion för äpplen har kommit till ett abrupt slut. kan inte längre missbruka dem som jag tidigare gjort. ont i magen och tänder gör det hela omöjligt. the äpplemonster is no more.

Watch your thoughts, for they become words.
Watch your words, for they become actions.
Watch your actions, for they become habits.
Watch your habits, for they become character.
Watch your character, for it becomes your destiny.




Kommentarer
Postat av: Cizzi

ja vill också leva i en box!!!! hehe... men destruktiv d ä väl å ta i??? Men ta å sök na kul t kau nu =P

Puss babe


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback