architect of my own life

lugnet råder fortfarande även om vissa vaknat till liv ur påskdvalan och börjat masa sig till telefonerna. har kostat på mej att ta lunch idag även om det inte direkt är nödvändigt. snön har börjat falla igen och enligt de som vet så ska den fortsätta att göra så även i morgon. pratade länge med matthieu igår som rapporterade att den även faller i london. genom honom väcktes tanken på vendanges. lingvistiska, fysiska och psykiska prövningar i lantlig idyll. genom honom väcktes också insikten om att det finns en tillvaro utanför den lilla inrutade värld jag skapat. en på en gång upplyftande och nedslående tanke. och i den sinnesstämning jag för tillfället befinner mig och inte tycks kunna tvinga mej ur är det snarare det senare som dominerar. känslan av att inte leva fullt ut. att livet pågår någon annanstans.

Kommentarer
Postat av: Marro

Jag känner verkligen igen mig. Skön blogg du har, jag gillar den. The pen that writes your life shouldn't be in anybodys hand but your own.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback