allmänbildande

fördriver tiden med att läsa om så vitt skilda saker som tjetjenien, depression, tio saker man inte ska ta upp på en dejt, om kvinnor med väldigt högt IQ, GI-mat, köpenhamn-guider, vägbeskrivningar, marion cotillards klänning på oscars galan samt kollar på tokdyra lägenheter i stockholm. varvar friskt mellan amelia, dn, cosmo, google och diverse hemsidor och bloggar. allt för att känna att jag gör något halvviktigt iaf. typ allmänbildar mej. arbete är sekundärt i det här läget. angelica har gjort ett uppskattat försök att rädda påsken med rulltårta. har dekorerat med ankor av plast som piper likt hundleksaker när man sätter tänderna i dem. eller inte. men det hade vart kul.

insikter jag skaffat mig under dagen....
  • man blir varken lycklig eller rik för att man är smart. inte per automatik iaf.
  • när/om jag får barn ska jag ta dem till Exprimentarium, for sure. som den naturnörd jag är.
  • mormor chockade med mej ett: du är tjugotvå nu va? imorse. jag insåg att hon hade rätt. måste få en riktning i livet. pronto.
  • Ängeln i Groznyj. bör skaffas. åsne får mej alltid att drömma reporterdrömmar. och att i nästa ögonblick avskräckas från dem. så viktigt. så modigt. så befriande vansinnigt.
  • att min teori om babyboom '08 inte är helt grundlös. så verkar vara fallet. knew it. Källa: DN
  • nobelpristagare kan läsas med behållning. fick det bekräftat i och med lessings Det femte barnet.
  • det slog mej. om en vecka: this is london, ok? fish'n'chips, pints, cockney, big ben, dubbeldäckare, beefeaters, vaxfigurer, duvor, punkare, blå dörrar och regn. galet.
  • nästa resa, efter den eventuella till spanien och svängen till peru, bör definitivt gå till kina alternativt japan. läser mej sjuk på resebilagorna som alla verkar ha framförallt folkrepubliken kina under lupp. inte oväntat och inte alltid i positiv bemärkelse. som sig bör. i övrigt har sidenvägen inspirerat mej mest idag.



Liberae sunt nostrae cognitationes

Kommentarer
Postat av: angelica

hej. här e min adress. -


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback