the land of a thousand words

rätt och fel. lag och moral. ska jag skriva om. idag. inspirationen finns. men vilande för tillfället. mulet och regn. jag är väldigt trött. trots att jag sovit sex och en halv generösa timmar inatt.

hade min första soirée igår. hade bullat upp med hiskeligt mycket öl och kriek, samt chips, grönsaker, nötter och frukt. som ingen varken åt eller drack av. så nu har jag öl så jag kan sälja. och chips i drivor. tycker inte om ngt av det. en viss marockan var väldigt sen eftersom han hade glömt en platta på ute i villeurbanne. vi andra diggade p diddy och pratade festivaler. när joel började se mer än lovlig blek och matt ut insåg vi att drygt en och en halv timme hade tickat förbi o att det sannerligen var tid för mat. sebastien meddelande att han hade un peu beaucoup faim. pizza införskaffades, men även det tog tid, klockan var drygt halv tio när vi satte tänderna i fem enorma pizzor, under högtidlig tystnad. en öl dracks. och två kriek. totalt. skamligt. efter maten skulle de två fransktalade dra vidare på fest. hos keirans kompis. vi andra slog oss ner i sofforna för att avnjuta taxi4. jag hade dock gjort ett fatalt misstag då jag tog bort en fil som hörde till filmen - så den gick inte att spela upp. det blev därför music&lyrics (så heter den och inget annat!) än en gång. tredje gången på bara ngra veckor för mej och joel. idag har jag ordnat upp taxi-problemet, så nu verkar allt vara som det ska. filmen verkar inte vara till för att vi ska få se den - sofie har gjort tre tappra och mer och mer misslyckade försök att skaffa filmen. sist lyckades hon få ner en porrfilm. nu vågar hon nog inte försöka mer.

i övrigt har jag pluggat grammatik. och slagits av hur sjukt lite tid jag har på mej för att plugga in allt, plus skriva en dissertion och en poesi-analys. än har jag inte kommit igång ordenligt. var uppe på platån för att gå o simma. hade ingen 1-euro till skåpet. så jag gick till monoprix för att köpa tomater. men det var massa folk - och jag skyndade mej inte jättemycket, så jag insåg att jag inte skulle hinna innan det lunchstängde på simhallen. det får bli eftermiddags-bubbel helt enkelt.

ikväll ska sebastien bjuda på den provencalska specialiteten aioli hos maria. vilket innebär rigorösa förberedelser. maria var tvungen att ta ut äggen ur kylen igår för att det skulle bli bra. han var dessutom tvungen att ringa henne fyra gånger så att allt ska gå rätt till. det är matlagning à la france det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback