när allt annat lockar

nu börjar alla snart-är-det-tenta-syndromen sätta in. inspirationen sipprar iväg. jag är sick and tired på verb och pronomen som aldrig blir rätt. städningen, det mest berömda syndromet, är ett faktum. packar, rensar, ordnar och städar. som amar sa så rensar man upp i huvudet samtidigt.

informerar mej med nyheter, bloggar och radioprogram. för att tänka på ngt annat. lyssnar för tillfället på p3 där man hyllar kulturtanten. underbart. börjar ana att det är dit jag lutar. fick vg på min poesianalys. inte illa. kanske är jag redan nere i träsket.

sörjer inte the arks förlust. sverige tror alltid för mycket om sej själva i dessa sammanhang. alla andra länder har töntiga låtar - för inte kan väl öh - typ armenien göra cool schlager. för just det, schlager är ju präglat av den höga kvaliten.  och allt hackande på att öststaterna röstar på varandra, håller inte. hur kunde då finland vinna? visst, de är mga och visst ,de ringar verkligen in sina grannar. men vi är bara sura för att vi inte är lika mga - vi röstar ju oxå på varandra. viss obalans blir det kanske. men som sagt, kolla på lordi. kommer dock alltid älska ola och company. och serbien, med lotta bromé i spetsen, var värdiga vinnare.

det krävs en kraftansträngning. och mycket grönsaker. för att jag ska kunna ta mig igenom krisen och komma ut på andra sidan som en upplyst grammatik-expert. och länge leve kulturtanten.


Kommentarer
Postat av: Emmelina

Är det idagdu har tentan!!!? Isåfall ska ja hålla tummarna hela dagen!!! Lycka till du, nu ;) Massa kramar!!! :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback