les berges du rhône

image130
De fula orden med jean-yves genomlevdes. och det var inte riktigt lika outhärdligt varmt som med spannicka. Och dessutom fick vi faktiskt jobba lite själva också - vilket är bra för att förhindra svimning. Sofie for sedan hem för ännu en batalj med baptiste. Maria, maria och jag for till part-dieu för att hitta en bikini till vår kära smålänning. Det slutade förståss med att vi när klockan närmade sej sju hade inhandlat allt utom en bikini. hittade faktiskt kläder till maddes student. Bra. Men min tes om att jag handlar mindre om jag inte har mitt kort är bevisligen inte särskilt bra underbyggd. Gick till carrefour o inhandlade en engångsgrill o fyra flaskor vin. Plus rom till vår piratfest.

Tog oss hem till våra röda kvarter där förberedelserna för utgången påbörjades vid den tid då vi skulle ha varit på plats. värmen va outhärdlig på buss nummer två vilket gjorde att vi hoppade av. gick fan inte o stå ut. så vi traskade runt på gatorna. O för att återställa vätskebalansen öppnade vi flaska nummer ett som turligt nog hade skruvkork. mer skruvkork åt folket. eftersom det var jag som valt nummer ett var det självklart en flaska rosé med fin etikett, ett fint namn: grain de soleil, billigt och framförallt med skruvkork. Väl hos sebastien var festen inte riktigt galen. besvikelsen va stor. forsatte med mer vin. och sökte febrilt efter p diddy för att känna provence-fläkten i håret. en del folk där quand même. Fick rådet att bli flygvärdinna, detta är andra gången, från olika håll. Men jag tror jag är för lång för så små utrymmen. Mourad snodde min handväska - som förståss är jättechic - han påminde skrämmande mycket om de gamla damerna i monty pyton. Seb visade sin film som jag tydligen va absent supervisor till. Grymt bra.

Erasmus-festen och fabien väntade oss - och efter midnatt slet vissa av oss som djur för att få alla ut ur lägenheten. Insåg inte riktigt poängen med att förklara mening med små grodorna just då. anlände inte förrän vid två - vilket är helt otroligt. På den tiden hade maria lyckats få tag i svensk julsnaps - vilket inte kan beskrivas på ngt annat sätt är degeullasse. Och på ngt magiskt sätt lyckades maria som legat avsevärt efter komma ikapp o förbi oss i promillehalt. Och självklart va festen slut när vi kom. Men va fan är det je me demande. erasmus ska väl vara hela natten. Inga riktiga erasmusar det inte. Så vi återvände mot les berges. Och jag mer eller mindre väntade bort kvällen. Maria var överallt o ingenstans. På ngt sätt blev klockan fyra mitt i allt det här väntandet. Men på ngt sätt va det trevligt ändå. Mycket folk på les berges o det var väldigt mycket svensk sommarnatt över hela grejen. Ja o sofie la oss på kajen och vilade ögonen lite. joels vän alexander var rätt ordentligen uttråkad. hävdade att vi va på fyllepromenad. vilket maria småland dementerade. alla kraven var inte uppfyllda. vi hade ett mål med vår vandring. Sen räddade vi en kille från att ramla över kajkanten. Och så drog vi hem till joel där det bjöds på bröd o ost. Trop bon. Som halv-zombies tog vi oss hem med den första metron vid fem.

och i dag ska vi till parken, med sjön o bada. vet inte hur det ska gå faktiskt. Sofie är ännu inte uppe. O de andra? on verra. vill hemskt gärna åka dit iaf. O ikväll är det ju dags för vår piratfest. Uppladdning med pirates des caraïbes. O sen bål, rom o bananer, plus kostymer förståss, vid rhône. But the parrot is no more, he?s pining for the fjords!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback