konsten att fira

image77stor fransk dag idag. fête du travail. jeanne d'arc dagen. och liljekonvaljens dag. ingen jobbar utan ger istället varandra liljekonvaljer. trevlig idé. vissa högerextremer har snott jeanne och gjort henne till sin symbol. mindre trevligt firande i-och-med det alltså. jag hämtar mej efter sviterna av vår provence-road-trip. vilken jag självklart snart kommer att blogga långt o utförligt om. just nu är jag alldeles för uppe i hela upplevelsen. kan säga det är väldigt befriande att veta att man har ngnstans att sova o att man kan äta när man är hungrig. men mindre händelserikt. ska snart ta och dra ut på stan och kolla läget. se om det hålls ngra tal och demonstrationer. se hur det franska folket beter sej en dag som denna. dessutom är det ju deuxième tour i presidentvalet om bara fyra dagar. samtidigt ligger jag inte strålande till i mitt pluggande. så det gäller att antingen vara effektiv eller att prioritera. det ska dessutom ses på film idag. le come-back. dvs, songs&lyrics på franska. hade tänkt mej en sväng i parken idag oxå. det blir tufft.... vill önska alla en glad första maj. ut o demonstrera med er. ca fête. dur.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback