svaghet som lämnar kroppen

dagen har varit minst sagt händelserik. började med en nära-svimnings-upplevelse. inge kul. alls. så jag pallrade mej till akuten på närmaste sjukhus. där informerade de mej om att de inte hade ngn tandläkare i huset men att jag kunde sitta ner ändå. efter cirkus en och en halvtimme kom jag ut med ett recept på värktabletter och ett råd om att lägga is på svullnaden. tack. inte heller kunde man berätta för mej vart det faktiskt fanns en tandläkare. den första doktorn, som bara var student, var hur gullig som helst och ville verkligen hjälpa mej. han föreslog att jag skulle prata med receptionen. där visste de inte heller ngn tandläkare på croix rousse. när jag i desperation sa att det inte spelar ngn roll vart den ligger bara jag får hjälp kom de upp med ett förslag som gick hem. hôtel dieu.

tog en sväng förbi monoprix och köpte häägen-daaz och munskölj. tröst och lindring. amar var hemma för första gången på en evighet. beklagade mej för honom och fick hjälp och dessutom skjuts till sjukhuset. där var de jättetrevliga och jättesnabba. i alla fall min tandläkare. kom in direkt och fick längsta listan på medikament. dessutom en tid för röntgen och en tid för eventuell utryckning av tandurslingen. dagens hjälte i mina ögon.

är fascinerad över hur billigt det var med ett doktorsbesök. sex euro. fast jag betalade ju två gånger eftersom jag gick till fel ställe. smällar man får ta som utlänning.

jag är vid betydligt bättre mod nu på kvällskvisten. var rätt uppgiven många gånger idag. när jag gick runt i regnet och kylan med min hamsterkind och mina påsar under ögonen. nu när jag drogat ner min kropp med antibiotika och hägen-daaz känns det mycket bättre. kommer nog klara av att sova bra i natt. dvs om amar och yamel och deras väninna kommer ge sej i tid i kväll. de har dragit i gång ngn slags fest. spelar grymt dålig musik, I like to move it, move it. pratar högt. ska köra in hörlurarna i öronen och kolla på hästmannen. ciao.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback