le temps qui passe

               image50                                                  

går och lägger mej för ofta. det blir kväll. och jag blir förvånad. idag har dagen varit ovanligt kort. på grund av ett utomordentligt sent uppvaknande. men ändå. är det här mitt liv som passerar. svar positivt.

det talas mycket om edith piaf för tillfället. därför lyssnar jag om och om igen på la vie en rose. underbar. den ÄR livet här. för mej. ska ta och se filmen snart. den sägs vara bra.

har underhållit mina fräknar vid amfi-teatern. härligt. blev sugen på att gå in på det gallo-romains:ska muséet. igen. trots att jag höll på att förgås av leda sist. det är språkhistorian som spökar. kunskap är farligt. man vill ha mer.

quand il me prend dans ses bras, il me parle tout bas, je vois la vie en rose


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback