la folie, mon amour

encore un jour s'est levé. och gick. vaknade inte i ottan idag inte. statsade på åtta men vaknade tio. hur som helst klättrade jag ner från mitt loft. gjorde mej kaffe i micron. skam. men jag måste ha mitt koffein. kommande investering är helt klart en kaffebryggare. man kan inte leva så här.

satte igång att läsa de fyra sista sidorna jag hade kvar i proust. blev avbruten precis på slutspurten igår då amar ville presentera min copine rachel för mej. mycket trevlig tjej. det var väldigt lika. pratade på samma sätt. komiskt. en liten anekdot de delgav mej. amar hade ringt till restaurangen de skulle äta på för att reservera bord. de hade frågat honom om han bodde kvar där han bor. och eftersom han gör det svarade han ja. då bad de honom att springa inom mon père était limonadier för att hämta sallad att ta mej sig när de kom. udda. men charmigt. jag bor i byn croix-rousse.

mötte upp maria och sofie på platån. tog sällskap och omvägar till antidote. men vi kom fram. träffade kerstin som jagade folk till sin svenskalektion. jag smet undan. dåligt. men jag känner mej så stressad över allt som ska göras. och ingela kommer ju snart. då vill jag inte behöva tänka på det. då vill jag ha all tid med henne.

image42det var en lugn tillställning och jag drack juice igen. det går inte att inte dricka alkohol utan att ngn ska påpeka det. jaja. smällar man får ta. det var dock mycket känt folk där. olivia och hennes svenska vän elin. jonatan och fabien. cornelia, tyskan jag pratat lite med, kompis till karoline. sebastien förståss, och francois, en massa svenskstuderande jag inte kände, zelda mfl mfl. vi gjorde ngra nya bekantskaper oxå. sofie utökade sitt kontaktnät med en tjej som undervisar i tyska, priscilla, tror jag hon hette. hon var väldigt trevlig och läskigt bra på svenska. själv pratade jag men en kille som självklart oxå hette sebastien.  varför ska inte alla heta det. han är nummer fyra nu. kompis till karoline och olivia som varit en hel del i sverige. han var rätt skoj. blev inbjudet till en helg på landet. fest på gård. kan va skoj. vi får se hur det blir med den saken. jag vill dricka öl.

farmor ringde hela vägen från sverige igår. det var så kul att höra ifrån henne. allt verkar vara som vanligt där hemma. de är ute och åker med ulla och olle (ulle och olla?) och madde har det så fint hemma hos sej och det är bra att hon flyttar till åmål, je suis d'accord, och maggan ska få sin bil imorgon. spännande. hoppas den är bra. alla hälsar. härligt.

dagens nyhet är för övrig att minette är hospitaliserad. det var visst ett väldans rabalder imorse. rachel var hysterisk och amar rådig. enligt han själv. katten hade käkat upp ett plastsnöre. som hade kommit ut. men inte helt utan fastnat inne i katten. hon var tydligen jättedålig. men hon kommer hem ikväll. tack och lov.

nu ska jag göra en ryck med l'amour entre swann et odette. c'est la folie. efter en kopp pulverkaffe och en yoghurt. damen på bilden är min granne som matar duvor och som jag smygfotat. men är hon inte söt? ciao.


Kommentarer
Postat av: Lena

Varför drack du inte alkohol då? :) Fast jag föredrar nog juice också ibland. Fast inte framför Malibu förstås ;) But I guess that was not an option...

2007-03-14 @ 00:48:43
Postat av: Lena

Oh my God!!! Har jag bjudit hit en stalker??? ;) Hihi

2007-03-14 @ 00:51:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback