if you become lost, make wherever you are look like home

det första amar frågade mej när han träffade mej vid lunch var: fatigué. trött alltså. kände mej inte så trött men när jag såg mej i spegeln. härjad. helgen tar ut sin rätt.

softade runt. översatte en text. tvättade lite kläder. med bättre framgång den här gången. bokade brysselbiljetter. kommer jag verkligen fara dit. härligt. pratade med timmyskype. efter en massa fnulande med mic och annat. smart grej det där. när det funkar. käkade min kikärtsröra från igår. bra med rester. gick till monoprix för att spendera en förmögenhet på mat och ansiktsvård. mös i solen. det är så det spritter i kroppen. solen skiner, fåglarna kvittrar, blommorna har slagit ut i parken.

var nämligen där för ett varv idag. kändes som om jag inte rört på mej på en evighet. vilket inte är så långt ifrån sanningen. tog iaf trappan. fast långsamt. inspirerad av lena. vars barns barnbok jag snott dagens titel ifrån. liten parentes. hon bloggar flitigt om hur flitigt hon tränar. avis. maria vill ha med mej på afrikansk dans på universitetet. pourqoui pas?

var på ikea för att känna mej som hemma. hade ett stort behov av ett påslakanset. det är sant. passade på att köpa på mej ett knippe saxar. sjuttontusen burkar. en stor handduk. för att matcha den lilla. och ett durkslag. emmas bästa vän.

har funderat över det här med påslakan för jättetäcken. jättetäcken är säkert jättebra att ha om man är två och vill dela täcke men inte slåss om det. vilket brukar ha till följd att ngn fryser en massa. och inte är så glad på morgonen. dessutom är det mysigt att rulla in sej i om man är själv. visst. toppen. men fatta vad sjukt svårt det är att få i täcket på ett tillfredsställande sätt i påslakanet. impossible. saker blir inte bättre om man står hukande på ett loft. det blir knövel hur man än drar, skakar och justerar. det är ett hårt liv.

kände att vin, ost och baugette inte var vad min kropp behövde denna afton. sömn är vad som krävs. bonne nuit.

Kommentarer
Postat av: Lena

Åh jag är nämnd i Emmas blogg!!! Vilken ära! Yes, gillar detta citat starkt. Passar oss som inte kan hålla oss hemma :)
Har förresten också varit på IKEA här i New Jersey om jag inte har sagt det. Köpte kanelbulle och Mariekex :)

2007-03-14 @ 00:55:43
Postat av: Lena

Vill bara påpeka att ja, träning är livet :)

2007-03-14 @ 00:58:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback