i know where i stand when the sun is setting

nu har jag och proust gått skilda vägar. hur just skickat in mitt mästerverk. fast det är att ta i. mycket. har suttit hela dagen och filat på texten och nu är det i alla fall klart. problemet kom egentligen först när jag skulle försöka mej på att hitta ett rättstavningsprogram. det var inte så lätt som jag hade trott. lyckades inte ladda ner ngt. det första internet-cafét jag var på, som är SÅ bra enligt amar, hade inte word. vad är det. det andra cafét hittade jag inte. det tredje var jag tvungen att byta dator ett par gånger innan jag fick ett fungerande rättstavningsprogram. utan grammatikdel. segt. så det som skulle vara ett mästerverk är inte riktigt fullbordat. tråkigt.

på min rundvandring, på tom mage, gjorde jag dock ngra fynd. jims vintage. une casquet - alltså ett headset. en baugette med valnötter. och ett äpple. missade dock rugbyn som jag var inbjuden till. synd. men jag blev i alla fall klar.

igår var det ju då pizza-bak och film. hemmakväll. väldigt trevligt. maria hade ett jättebra pizza-degsrecept. som vi inte hittade. och alla andra verkade innehålla smör och mjölk. vad är det. det blev i stället en ihopslängd variant. som vi tog gemensamt ansvar för. den första smakade mycket bakpulver. den andra var bättre. min och marias plåt var dessutom för stor så luckan stod lite på glänt. elda för kråkorna. men vad gör man inte för pizza. jag var på det hela taget mycket nöjd. joel hittade in en sväng som alltid när det vankas mat. gick efter att han fått choklad. skulle upp till frysen. han har fått arbetsskador nu. torra händer. maria hade en vän från hammarö på besök. anledningen till att jag inte nämnt honom förrän nu är att jag inte riktigt har kläm på namnet. pinsamt. v...e/i - äh, nej jag vet inte. fan va irriterande. har det på tungan. 

image43fimen vi såg var East of Eden. sjukt svårt att säga på franska. L'est d'Eden. bra var den dessutom. james dean. kämpade hårt för att inte somna. och lyckades. maria sussade sött. när jag väl kom därifrån var klockan typ halv tre. vill tro det iaf för jag somnade inte förrän kvart i fyra. internet är farligt. spanade in arlet johnsons kollektion. fotografen jag fick visitkort av. han har riktigt snygga bilder. check them out at arletjohnson.com

den mest spännade som hände mej idag var när ett arabiskt bröllop drog förbi här utanför. trummor och trupper och iya- la-la-la-la-la-ande kvionnor. åsa fattades mej iden stunden. det var ett jävla tutande och tjoande här ett bra tag. tillslut, när de va på väg att dra sig kom en arg fransman ut, hade han träskor tro, och ville jaga bort dem.

har äntligen fått prata med madde idag. som jag saknar henne. verkar ha det bra. dessutom har hon blivit fjäskis. v.V.v

ska snart börja förbereda mej för utgång. är sjukt trött. har inte sovit jättemycket i natt. vi ska till möd. låter häftigt va. tydligen en dansk pub. med en liten öppen plats där man kan dansa. om man är full nog. bitter? no, i just love to complain.

Kommentarer
Postat av: angelica

Ahh den är så himlans bra :) Jag ska till bryssel den 21 mars på studieresa, ska även en tur till Paris :) du då? Hoppas att allt är bra i Frankrike :) Ha en toppen helg! Kram Angelica

Postat av: anna

melodifestivalen var magisk. nu känner jag mej alldelse tom...:) ser fram emot euro vision i helsingfors, då blir det att gå till en nation å dricka bärs. underbart. vilken fin bild du har på dej, du e vacker :)
ha en bra dag!

2007-03-11 @ 10:46:30
URL: http://coachanna.blogg.se
Postat av: Lena

"Bitter? No I just love to complain" Where did I here that before?

2007-03-14 @ 00:50:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback