en plats som den här

image49ska jag gå upp tidigare. lovade jag mej själv under ett svagt ögonblick under bevittnandet av en helt enastående soluppgång. en stor röd sol över lyon. vackert. på en plats som den här. klockan var sex - riktig vintertid - när jag tvingades upp i morse. hade en tenta att skriva. en tenta som jag osedvanligt dåligt förbered till. förklaring.

söndagen var inte på min sida. överhuvudtaget. hade slutspurten kvar på francophonin. utan ngn motivation. flummade runt. tvättade. städade. fick tiden att gå. lyckades få en massa tvätt att fastna mellan trumman och själva maskinen. slet i ngn timme med att få ut det. lyckades inte. slet med genomblöt tvätt och torkade golv. bröt av en slev. rev mitt hår. vad ska man säga. 

vid  fyra gav jag mej fan på att jag nog skulle ta och plugga lite ändå. då upptäcker jag. till min fasa. när jag läser instruktionerna till provet. öh ska man det? att det inte handlar om två prov utan ett. ett lätt. läs de här sextio frågorna. lär dej svaren o så får du svara på 13 av dem på provet. jättelätt. om jag hade kommit på det lite tidigare. oh, la honte. om alla vindar blåser mitt håll idag - de borde ju vända ngn gång - med lite tur och en del kvalificerade skönskrivningar så kanske jag klarade mej. cross your fingers.

farmor ringde mej igår och nådde min telefonsvarare. hon trodde jag hade svarat i egen hög person. jag lät förkyld tyckte hon. ändra mitt meddelande kanske. de ringde på nytt i dag med större framgång. fick höra farfars ljuva stämma och förklara mysteriet bakom min tandvärk. dessutom informerades jag om hur billigt det (fortfarande) är i årjäng. check. mest troligt världens sötaste.

dagen idag har jag ägnat åt en översättning. som jag skickat till anders. blev lite nöjd. roade mej att läsa om boken jag ska hämta imorgon på jean macé. så nu blev ja jättesugen på att läsa den. bra. såg på höök igen. imorgon kommer fortsättningen. spännande. kommer snart få fyrkantiga ögon. for sure.  -[]-[] - ska snart jobba vidare på det. men hos maria. poupée russe. tonight. only for you. il faut que je m'en aille.

Kommentarer
Postat av: Lena

Lagen om alltings jävlighet säger jag bara!
Suck
RTFM
Kram

2007-03-27 @ 00:13:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback