demain est un autre jour


började min dag med att flitigt läsa francophonie. och lyssna på amadou et mariam. grym musik som lämpar sig mycket bra för ämnet. francophones. tack emmelina. je t'aime jusqu'à la mort. gjorde ordlistor och var allmänt ambitiös. fick ett ryck o städade mitt rum. möblerade om. käkade för tredje dagen i rad min kikärtsgryta. men nu är det slut. tack o lov.

en ny lektion. franska för invandrare. subjonctif. med florence. gillar henne verkligen. hon är grym på att förklara. fick skriva en text som hon rättade och jag fick öva på att konstruera korrekta meningar. bra bra. mycket nöjd.

trots att jag reserverat l'amant stod den i hyllan. på biblioteket. fattar ingenting. varför skulle jag reservera den. nöjd över att ha hittat den iaf. verkar nice. imorgon blir det den, jag och en picknick-korg i parc de la tête d'or. comme elle est belle la vie.

hem igen och mer francophonie. amar kom hem och vi började prata lite. frågade om han visste vart jag kunde laga min klocka. sen lyckades vi laga den iaf. och pratade tills mörkret föll. killen har tränat kampsport med interpol. talade med mej om franska tjejers utseendefixering. om livet. kärleken. sport. och lite till. sympa.

missade min simning dock. tråkigt. hade sett fram emot det. men jag pratade iaf franska. och det är jag nöjd över. käkade och sms:ade maria. hade hört ryktas om att det var quiz. men jag var inte helt säker. det var det och jag vandrade ner för kullen och mot stadens andra kulle. the smoking dog.  de hade fått ett toppenbord. vitali, maria, maria och sofie. lite senare droppade joel och sebastien in. 16 poäng. en femteplats. comme ci comme ca. det köptes kebab och croque monsieur på hemvägen. joel sprang hem till sin dinde. hihi.

på kvällen blev det kväll. jag är inte förvånad. bonne nuit. hela världen.

Kommentarer
Postat av: Lena

Här har jag varit bortkopplad från världen (mitt snodda trådlösa nätverk flyttade från gatan, jädra typiskt... men nu funkar min värdfamiljs internet, så allt är lugnt för ett tag :) ) i bara några dagar, och du har redan hunnit skriva typ hundra inlägg!! Snacka om aktiv! Men jag har kommenterat som attan nu för att ta igen förlorad läsning :)
Kram

2007-03-14 @ 00:58:01
Postat av: Emmelina

Visst e dom bra! Amadou & Miriam...härlig musik. Håhå, du verkar leva ett sånt underbart härligt liv. Det händer saker hela tiden. Tänk om jag ocskå kunde få saker att hända hela tiden. Nä, jag har gått och blivit dumpad, det är nog det enda som hänt ;P Men det gör väl inte alltför mkt, lite tråkigt. När är du tillbaka i Sverige igen vännen!? =) Innan sommaren!? Kram.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback