besoin d'un peu de suède

une dent de sagesse. att en sådan kan göra så ont. lider här i främmande land. allt blir mycket värre bara för att jag inte är i sverige. hur ska jag göra om jag måste gå till tandläkaren. hur går det till. vred o vände på mej hela natten och nu är mitt ansikte tämligen oformligt. gick till apoteket och blev dumförklarad. fick en salva iaf. hoppas den hjälper. knarkar värktabletter och svenskt bröd. kan tugga det på andra sidan munnen.

kom på att jag kanske borde ge språkhistorian en chans i alla fall. men det blir väldigt stressigt. vore nice med två poäng till dock. francophonin går väl framåt men jag är inte direkt inspirerad. tänker på vad som kan hända om min tand inte lugnar sej. läste skräckexempel med bakterier och hjärtfel på internet. ynk ynk.

det snöar vidare här på sydliga breddgrader. galet. i ren protest går jag inte ut. förutom för att köpa salva. min coloc är försvunnen. har inte sett honom på flera dagar, plus att jag själv inte var här under hela tiden ingela var i stan. jag vill veta om det går att ringa gratis till sverige. ja vill ringa mamma. ska nog sms:a honom o höra. har väntat länge nog nu. puh. jag är jättetrött. det är jobbigt o vara inflammerad.

roar mej med att kolla på svt på webben. så man får så där lite lagom hemlängtan. blä vad jag hatar att vara sjuk. har ingen ork. läser hellre gp och artiklar om bladerunner på internet än att plugga. être malade, c'est la merde.

Kommentarer
Postat av: Lena

Jaha jag måste nog också kolla in svt på webben. Lyssnar på Rix FM:s webbradio just nu vilket är kul :)
Men du du måste ju gå tillbaka till H&M och se till att du får tillbaka dina pengar! Det vet man aldrig om de fixar.
Stackars dig med din tand då! Låter hemskt att behöva förklara det på franska! Hoppas det löser sig! Kolla annars på typ apoteket.se eller nåt vad de rekommenderar...
Och väldigt vad snabb du var med att kommentera mitt inlägg. Bonuspoäng!
Kram

2007-03-21 @ 20:56:05
Postat av: Lisa

jag läser och läser och läser... saknar dig så det gör ont! :/ men till sommaren emma, då fan ska vi umgås! puss hjärtat!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback