apple of my eye

image40skåda mannen i mitt liv. marcel proust. mitt enda umgänge idag. och minette förståss. förlåt. femton sidor kvar nu. slutet är nära. och nu har odette blivit lesbisk. och charles galen. fast det tror jag han varit hela tiden. och hon oxå förståss. lesbisk alltså.

amar for runt som en virvelvind här förut. hans copine kommer hit i dag från paris. det fejades högt och lågt. och vädrades. hu. fryser tårna av mej om jag går ut i salongen. förmodligen kommer jag träffa dem senare. killen klagade över att jag hade för varmt i mitt runt. men sitter man still hela dagarna och försöker läsa en bok måste man vrida upp. sånn är det bara. ni ska se va han är ordentlig när han städar. i kylskåpet står alla paket på en prydlig rad. och mina shampooflaskor i badrummet har han visst oxå arrangerat på rad. imponerande.

hade tänkt gå franska-lektion idag med boken kom emellan. hade oxå tänkt att gå till maria för yoga men där kom adama emellan. gick på promenad till monoprix och köpte två kilo apelsiner istället. ain't life great. la under min vandring i croix rousse märke till att det inte bara är jag som blir trött och grinig framåt femsnåret. varenda unge verkade slänga sej på marken och skrika av raseri. och de stackars jävlarna ska vänta till nio på att få mat. skyndade hem och åt gröt.

ikväll är det än en gång dags för franco-scandinavisk soirée. på antidote. som tydligen ligger långt bort åt helvete i vieux lyon. i höjd med perrache. det blir sista metron för min del. bra. kanske kommer hem i någorlunda tid. sofie ska sällskapa med mej. hon ska till paris och träffa sofia. avis. men jag har haft min tid.

kämpar hårt för att inte läsa värstingnumret av elle som jag köpte igår. vårmode. kämpar oxå mot mitt surfberoende. och min rastlöshet. what doesn't kill you makes you stronger, right?

deux hommes qui sont très sympa:
elliott smith & ed harcourt. check them out.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback