à la recherche du temps perdu

image37 kom hem igår och träffade amar i vårt gemensamma hem. gav honom hyran. det är riktigt läskigt att gå runt med så mycket pengar i väskan. sprang nästan hem. hur som helst så fixade han internet. så nu har jag internet. underbart. men inte bra för arbetsmoralen. satt med msn lite för länge igår. proust kommer i andra hand.

stack på fotboll. skulle träffa de andra på albion vid åtta. tim och keiran hade tydligen väntat helt otroligt länge. jag var förvisso rätt sen. amar skulle kolla upp vart puben låg - för att han har internet - trots att jag visste vägen. de andra var där. men jag hann i tid till matchen iaf. roma vs OL. kim spelade hela andra halvleken. de tyckte väl det behövdes då roma gjort två mål i första halvlek. men inte ens med den svenska vikingen på plan lyckades de vänta matchen. tyckte allt att OL hade övertaget ett bra tag. tråkigt att de åker ut nu när jag börjat odla mitt fotbollsintresse. träffade italienskorna anna och bianca. som läser historia för att det är kul. skönt. maria, maria, sofie  var förståss oxå där. joel hade slitit sig från le surgelateur. nils oxå. därmed var oxå lydia där. och ngn mystisk tysk som hette stephan. britta hade tagit med sin kompis fabian. som läser ngt så konkret som praktisk filosofi. jag blev mobbad av engelsmännen för min apelsinjuice. sebastien dök upp med sin limegröna ryggsäck. hejdade på roma den jävlen. tycker OL är för dryga. jag vet inte. jag bara hejar på dem för att jag bor här. je ne sais rien. je suis suèdoise.

stack hem och roade mej med att kolla på svt.se. härligt med svensk tv. såg jihde och sthlm live. gardell var för jävla bra. somnade på tok för sent. men det var det värt. jag tror de hade gett sej med les travaux här utanför. tvi tvi tvi. sov riktigt lugnt fram till åtta du klockan ringde. drömde dock om att jag fick jobbet på posten. men på kontoret. så det var mest pappersarbete. för att jag va tjej. tjejer ska tydligen inte cykla. galet. började ganska bra med pluggandet. läste ngra och tjugo sidor. amar var sen till jobbet och han började min dag med att berätta vilken underbar dag det var. härlig inställning.

vid lunchtid var det dags att dra på jazz. på amphiteatern. mötte sofie och maria utanför. det var galet bra. electro jazz. it's tha shit. gjorde mej en klassisk ägg och tomat banette på trappan till operan. tog en sväng förbi biblioteket med sofie. försökte få min bok. förgäves. gick till mitt älskade monoprix och köpte grönsaker som jag la i min jättefranska korg. hem igen. ett evigt kämpande med motivationen. och koncentrationen. men det börjar ge sej lite iaf. tror att jag hänger med i intrigen. har cirka fyrtio sidor kvar som jag bör hinna idag. tror det ska gå vägen. vad det gäller proust och mitt läsprojekt handlar det verkligen om la recherche du temps perdu. vart har tiden tagit vägen. hur ska jag hinna.

bilden föreställer - för alla icke-invigda, place bellecour, lyon. en vacker vårdag som denna för ngra veckor sedan.
tack för mej. fuck off and die. som vissa säger på radio.

Kommentarer
Postat av: Lena

Som invigd frågar jag mig själv - vad gör pariserjhulet (vad heter det? hur stavas det?) där nu??
Jo jag känner till det där med pluggande... Det är ett oändligt letande efter tiden som ständigt flyr. Så den boken borde va jädrigt bra. :)
Kram

2007-03-07 @ 21:19:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback