voyageuse

160660-10

Bengtsfors-Svinesund-Strömstad-Bengtsfors-Åmål-Säffle-Karlstad-Säffle-Bengtsfors-Uddevalla-Göteborg-Kviberg-Göteborg-Hisingen-Göteborg-Trollhättan-Uddevalla-Torp-Bengtsfors




Upplevelser under min turné:

- Inget är nytt under solen enligt Muhamad

- Pizzan är god i Strömstad

- Har mött den verkliga skrämmande versionen av Ulla Skooghs servitris i Yrrol, (ni vet hon som hämtar Bertils skridskor ;)

- Det är läskigt att köra i dimma.

- Fruktansvärt frustrerande att se vägen man ska till men inte veta hur man ska bära sej åt för att ta sej dit. (Hände mej i Karlstad - Madde försökte hjälpa till, men alltid när det va en aning för sent ;)

- Jag är barnslig - Älskade Happy Feet - förmodligen mer än vad min kära tio-åriga kusin Emelie gjorde.

- Reunion från Frankrike i Therèse nya lya - supernice by the way - hela styrkan var inte samlad men en hel fjärdedel: Lena, Sofie (la girafe), Amanda och så Therèse och jag då förståss. Très agreable som Kerstin skulle ha sagt! ;)

- Uppesittarkväll på Hisingen... Ingen av oss ville riktigt sova. Alldeles för kort vistelse dock. I'll be back!

- Tyckte det tog priset att det tog fyra timmar till Göteborg men det nya rekordet är i och med idag fem timmar. Det var banarbete vilket skulle innebära att jag missade bussen i Åmål - hoppade alltså av i Trollhättan och åkte vidare till Uddevalla och Torp där mamma och Henrik av en händelse väntade. Kom hem två timmar senare än planerat - suck! Tur att jag hade lagat dubbla portioner chorizo-gryta dagen innan ;)



Så nu kommer jag inte lämna det kära Bengtsfors på ett par dagar - satt Emma sitter som det är sagt! ;)


Dagens tre tips:
 1. Illusionernas bok av Paul Auster
 
2. vetgirig.nu - barnsligt roligt!
 3. Åter till Cold Mountain - nu på tv4


The philosophy of one century is the common sense of the next.

                                           Henry Ward Beecher


Kommentarer
Postat av: Lisa

satt Lisa sitter, var det allt. om jag får be. och sen kom vi väl fram till att det var sutten Lisa sitter, eller ställd Lisa sitter?! :) galet!

Postat av: eMMa

yes - that's right. du är upphovskvinnan. till mycket ;) men det är ett vackert uttryck, tack för det!

2007-01-14 @ 23:44:15
URL: http://snusmumrik.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback