vinter i dalsland

Vinter i Dalsland har du hemskt mycket att göra idag? det var frågan mor ställde till mej imorse, utan hån i rösten även om det hade varit befogat. så vi for till åmål för att handla inför henriks kalas som hålls på lördag. han firade sin fyrtioende födelsedag på de slingriga vägarna i norge tillsammans med christian i en lastbil. gick upp två i natt för att fara till töcksfors o hoppa in i en bil. efter mitt och mors äventyr i åmål skulle jag hämta nyckeln till årbollshallen som jag bokat. det visar sej att man faktiskt har flyttat på fritidskontoret. det ligger inte på samma ställe som när min far jobbade där för säg snart femton år sen. jag börjar bli gammal.  lunch och sen en tur med elvis presley på stan. köpte en ljuslykta o kollade på skor. en del grejande och meckande hemma. for sedan till billingen för att hälsa på farmor och farfar. fika med semla o allt. det är semmeltider nu. hemskt vad min kost har blivit dålig det senaste, mycket fika. det var hur som helst väldigt trevligt. pratade om hur bygden var på "deras tid", om mina äventyr i frankrike och om släkt och bekanta och allt sånt där. kollade på jeopardy och när o fjärran. fick tips om att kolla på naturnollorna där de försöker sej på kebne - det är det jag håller på att spana in nu. spännande o se. där har jag vart. har filat på mitt cv o kollat på den bästa av mödrar, bra film. pratade med anna i paris. det kanske blir av med ett besök i början av mars. trevligt. oj vad henrik snarkar nu, det blåser väl hårda vindar på elvis ;) men jag förstår honom. det är tufft o va chaffis. -14,8¤. kyla.

den som inte har sett kebne har inte levt
                              känt samiskt ordspråk...


Kommentarer
Postat av: Henrik

Dä va det jävligaste jag snarkar inte av lite lastbilsåkande däremot av hårt postarbete.

2007-01-29 @ 22:11:19
Postat av: emma

Du snarkar aldrig sa mycket som nar du kört lastbil...
Säger som mamma, hur svart kan det vara att köra post?
hihi...

2007-01-30 @ 16:15:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback