systerdag vVv

160660-28hundra tankar snurrar i mitt huvud. lägenhet. konsulat. cv. kursen. klarar jag allt detta? frankrike kommer verkligen att bli en helt ny utmaning den här terminen. nog om detta för tillfället.

dagens mål kan skådas på bilden. ser kanske inte mycket ut för världen. men skenet kan bedra. sol och bad är som alla vet en mänsklig rättighet så jag och madde beslutade oss för att ägna eftermiddagen och kvällen åt detta. tyvärr var jag försenad upp till säffle pga att min bil, när jag öppnade garageporten inte längre var en bil utan en enorm snöboll. snöröjningen pågick längre än planerat och jag snurrade in framför sjukhuset nästan en halvtimme senare än tänkt. hoppade in på lindex och ägnade oss åt lite impuls-köp. det är ju alltid trevligt. vi skulle egentligen bara köpa ansiktsmasker men så kan det gå. sen for vi vidare och gjorde lite present-handling. någon fyller fyrtio på torsdag. väl framme vid tegner betalade vi glatt endast fyrtiofem riksdaler för både sol och bad. sweet. i värmland heter jag för övrigt amma. sen bytte vi om och jämförde hudtoner. till min fördel. hihi. fick hjälp och soltips av en trevlig värmlänning. det är de väl alla? dusch och sen stod vi där handfallna vid bassängkanten och visste inte riktigt vad vi skulle ta oss till. hur beter man sig i en simhall när man är tjugo/arton och inte ska simma? vi plaskade runt lite och fegade ur på hopptornet. let's face it. vi är gamla. sen var det dags för madde att ta steget in i solarievärlden. jag kämpade mej igenom fyrtio längder under tiden tills det var min tur att grillas. kom ut med betydligt fler fräknar än innan. annars var det ingen större skillnad. madde satt ombytt i omklädningsrummet och vi beslöt oss för att köra ansiktsmaskerna hemma istället. en sväng förbi konsum för inhandling av ingredienser till min obsession smoothies. tänkte föra vidare detta beroende till min kära syster. en sväng in på kappahl, för att det är lite skoj o kolla. denna gång kan vi verkligen prata om impulsköp. man släckte ner affären och vi var tvugna att fatta ett snabbt och djärvt beslut. jag köpte min snövita basker. så nu äger jag äntligen en. kvällen avslutades hos lillan med smoothies, smörgås, saft och juleskum, cosmopolitan och ansiktsmask. kunde nog inte ha varit mycket trevligare.

for hem i natten. underligt vad lätt tankarna flyger iväg när man kör på tomma vägar mitt i natten. trots att man vet att det kan vara halkigt, det kan dyka upp ett djur. du borde koncentrera dej. förmaningar om att köra försiktigt. bo kaspers på högsta volym.

lillan, this one's for you:

...du är jämt så positiv



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback