mark och jag kommer från samma land


kallt.

stack ut nästippen efter att ha skrivit en hel hög med mail. hann inte reflektera över hur kallt det var eftersom jag hade fullt sjå med att hålla koll på katten och hunden på en gång. men sen slog det mej. och kallt var det. sprang som en tokig över vinterlandskapet för att få upp värmen. när det inte längre var risk för att frysa fast slog jag av på takten och tuffade fram i en mer mänsklig fart. det var rätt härligt när jag fick igång rätt andning. körde ett pass bodypump när jag kommit in. skönt att bli riktigt trött. dessutom har man belysta isskulpturer i kiruna centrum. mitt hjärta finns i kiruna. v

mat.
efter ännu några mail och telefonsamtal var det dags att lugna tigern som vaknat till liv i magen. kreativiteten flödade och jag har skapat ett nytt recept. det innefattar lök, quornfärs, champinjoner, sojabönor, tomat-basilikasås på en bädd av pasta med spenat ovanpå. toppa med en skiva ost och serveras med två skivor havre-knäcke. mums.

telefon.

pratade i över en timme i telefon med ingela. skoj o snacka lite. vi ska ta en fika på onsdag. det ska bli himla trevligt. hon övertalade mej att fatta en del djärva beslut. förstår inte hur hon kan ha den inverkan på mej? mycket planerande och fixande har det handlat om idag. sånn är jag.

dagens hjälte.
marks farmor som gifte sig sista gången i en harley. ett äktenskap som tog slut efter två dagar och ett natt då hon dog.

watch. CSI New York, Ett Herrans Liv med allas vårt mumintroll Mark Levengood. 
listen to. Queens Greatest Hits I & II




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback