je n'ai pas de chemise. putain.


Salut!
rue IIannu en dag i baugetternas land. var och sag tva olika appartements igar... den forsta lag tydligen nastan inte i Lyon - utan i Villeurbane. nu har jag sett den delen av stan oxa. sa - den ligger helt off. men colocatairerna var jattetrevliga. tre kompisar fran haut-savoie som bodde tillsammans och delade en jattelagenhet med valdigt fa mobler.. i "mitt" eventuella rum fanns ingenting. bara en sang. sa, nja, hur trevliga de an ma vara sa var det lite val mycket som talade mot lagenheten. hoppade pa bussen in till stan igen for att mota mme Hernandez pa hennes sportklubb nara Garibaldi. hon tog mej i bil till sin lagenhet som med tanke pa transportmedlet inte heller lag sarskilt centralt. men hon var ratt trevlig och jag fick traffa hennes dotter. jag gick husesyn, at chocolat och sag pa charmed tillsammans med den sjuttonariga dottern. trevligt ;) i varje papillot de chocolat fanns en liten fraga, den har fanns i min. sammantraffande?

Laquelle de ces fêtes n'est pas une fête suédoise?
A - La fête de l'écrevisse
B - La fête de l'anguille
C - La fête à noeud-noeud


Sa nu har jag lart mej vad fête à noeud-noeud ar... ;) annu en erfarenhet rikare...
fick skjuts till grange blanche dar jag tog métron till vieux lyon. tog mej till the smoking dog (!) dar maria, maria, joel, sofie, guillaume, sebastien och françois hade tagit bord for att delta i veckans quiz. vart lags namn kan utlasas i rubriken.. ;) vi fick femton av tjugofem. ska jag vara arlig tror jag inte att jag kunde en enda fraga... det var skitsvart! varje deltagare betalade en euro och det vinnande laget fick sedan dela pa summan. vet inte om det var igar eller om det vara forra veckan som det hade varit 100 euro i potten. inte daligt med folk alltsa. och det ar en sjukt liten bar. fragorna lastes upp pa bade franska och engelska och killen hade inte riktigt klam pa det franska uttalet. han fick manga hogljudda kommentarer angaende det ;)

tillbaka pa auberge somnade jag snart. sov lugnt utan att storas ngt varre fram tills min mobil ringde (alldeles for hogt dessutom ;) klockan halv atta. sjukt trott som vanligt men nu hade jag ett mal. gick till fots for att jag tankte spara in pa métropengarna. men det var mycket langre an jag trott och jag hann precis fram till lagenheten. trodde jag hade stephanes nummer men inte da - sa jag borjade bli lite nervos nar jag bara gick och gick.. tillslut hittade jag hur som haver ratt port och hans namn fanns med pa porttelefonen - vilket inte alltid ar fallet.. han och en av tjejerna kom ner och hamtade mej och vi akte upp i hissen, som jag inte fick att funka pa nedervagen ;) kom in i annu en gang en valdigt stor lagenhet - denna gangen var rummet atminstone moblerat.. men kruxet var att killen inte aker forran om en och halv manad vilket innbar att jag skulle fa mojlighet att bo hos hans kompis vid guillotière. tyckte dessutom att det va skumt att jag inte fick traffa de andra colocatairerna som jag faktiskt ska bo med utan bara killen som ska dra. valdigt skumt. hoppas nu och haller alla mina tummar och stortar for att jag ska fa rummet vid saxe-gambetta. skrev just till dem och horde mej for. kanske kan jag snart ha ett eget rum att lagga mina saker i, harligt.

ska mota de andra svenskarna om en fyrtio minuter utanfor operan sa det ar nog bast jag ger mej ivag...
mais je reviens sûrement - kan ju inte halla mej harifran ;) och nej - jag kan inte vanda bilden. inget att ta med i cv:t det inte ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback