il fait froid

fika morgon utan smoothie. jobbigt. skickade iväg en del mail idag igen. hoppade runt i mitt nya linne med trädet på och myste över att snön låg vit på fur och gran. styrketräning i källaren. sista portionen av mitt recept, tur det för jag börjar bli en aning tje på't. promenad genom vinterlandskapet i termobyxor och täckjacka. knarr under skorna. hög mysfaktor. took off ner på bengtsfors. på jakt efter en nätverkskabel. 125:- skulle jag behöva betala för den på expert. skandal. visserligen hedrade det honom att han skickade vidare mej till internet cafét där en likadan kabel kostade 40:-. där klippte jag till. mötte ingela på kicki's där vi efter några om och men beställde kaffe och chokladpaj som var. ja. spännande.  satt där tills de stängde. hela fyra timmar. nytt rekord. mycket trevligt. pratade om allt och ingenting. jobb och lodjur och oväsentligheter och viktigheter. så som man ska när man fikar.

Fika is a Swedish verb  that roughly means "take a coffee break".



Kommentarer
Postat av: Emmelina

Hey girl!
Åh, dagen i Säffle lät verkligen inte fel. Hallen känner jag igen, där brukar ja sparkas & slåss =) Va du e duktig som lyckas simma 40 längder under en soltid? :O Helt galet, jag kanske skulle lyckas simma 10 =) Fått tag i någon lägenhet i la France ännu!? Eller är det det som är utmaningen!? Krams for u!

Postat av: eMMa

nej du den dagen gick inte av för hackor ;) så det är där ni håller till när ni sparkas o slåss det visste jag inte.. o jess - jag är som fisken i vattnet. än en gång - skoj att du läser
kram kram

2007-01-26 @ 00:40:39
URL: http://snusmumrik.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback