i island finns igelkottar

160660-18


nu var det då gjort. har lämnat Strömstad helt och hållet. för den här gången. hämtade det sista av mina tillhörigheter idag. med mig hade jag hela familjen, med hund och allt. för att få med snorkfröken tog vi oxå en sväng förbi min gamla arbetsplats Nordy shopping center och jag kände mej väldigt norsk, nu när jag var där för att shoppa, inte jobba. hälsade på dolly och mohamad. dolly gav oss en massa godis som bar hennes namn och verkade uppriktigt glad att se mej. varpå jag än en gång förrådde adriatik och köpte en väska på H&M.. dålig stil jag vet. annars var dagens fynd fem kilo potatissallad som henrik hittade på parkeringen. så nu har hela bengtsfors potatissallad för ett bra tag framöver. henrik är dock förbryllad över vem som egentligen köper så jäkla mycket potatissallad. jag har bara ett ord: norskar. det är ett underligt släkte. flytten var mycket lyckad, fast snorkfröken var helt utslagen resten av kvällen. vi lyckades faktiskt klämma in allt på ett vis så att jag fortfarande har plats att träna i källaren. same but different alltså. nu är det dags att nanna kudden, det är jobbigt att flytta. men innan jag somnar blir det:

...cause I'm a lumberjack and I'm ok, I sleep all night and I work all day...

over and out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback