en erfarenhet rikare

det gick inte att koppla in mitt usb i vice-konsulns dator. sa han bad mej skicka det. sa nu ar jag tillbaka pa rue chevreul. allt kretsar kring den har platsen. nu var det i alla fall gjort o avklarat. for ngn vidareintervju, det blir det inte.  det värsta med det hela var ända att det lat sa himla spannande. tror att jag skulle kunna klara det oxa - aven om det skulle bli svart. typiskt, hade det varit en avskrackande upplevelse hade det inte varit ngn storre forlust. jaja - nu har jag iaf gjort min forsta jobbintervju, och den pa franska. han fragade mej om jag hade ngra forslag hur man skulle presentera sverige pa en mässa. vad vet jag om sana saker, ingenting! forst och framst kom jag tio minuter for tidigt, valdigt ofranskt. kom in till karoline och cathrine som arbetade pa ett brev tillsammans. fick till slut sitta ner varpa hon berattade om sina arbetsuppgifter och hur det lag till nu i var med arbetet pa konsulatet. cathrine sa ungefär samma saker och sen var det till att vänta pa vicekonsuln som egentligen inte hade tid med mej. ngt stressad och inte sa förberedd satte jag igang med att beratta om vad gjort och vad jag skulle vilja gora i framtiden, vet inte hur seriost intryck det ger har i frankrike att saga att man inte riktigt vet vid den hoga aldern av tjugo ar... hur som helst. nu ar det bara tva timmar kvar till det att jag ska traffa cyril o hans colocer i deras hem. det ar en bit dit sa jag maste ge mej ivag i god tid. fan att jag ska vara sa trott bara. konstant huvudvark och ser ut som jaa; vad vet jag... sleten ar jag i alla fall.... tror inte jag hinner hem till mitt auberge och att driva runt pa stan i den har kylan tilltalar mej inte. gar nog hem en stund tror jag...
som det ser ut nu kommer jag alldeles sakert in en har en svang i morgon oxa... da kan ni lasa om kvallens bravader i lyons förorter. bisous à tout le monde

Kommentarer
Postat av: Snorkfröken

Hej snusmumrik!
Ville bara säga att vi saknar dej här i Sverige. Hoppas du har det bra oxå och att huvudvärken försvinner, synd att du inte va hemma då skulle jag ha kunnat bota dej vet du;)
Jag va och sola idag, så du är jag snart skitbrun som farfar brukar säga;)
Nä nu ska jag fortsätta laga min spagetti och köttfärssås:)
Älskar dej sötis. Puss och kram

2007-01-30 @ 19:32:05
Postat av: Snorkfröken

Hej snusmumrik!
Ville bara säga att vi saknar dej här i Sverige. Hoppas du har det bra oxå och att huvudvärken försvinner, synd att du inte va hemma då skulle jag ha kunnat bota dej vet du;)
Jag va och sola idag, så du är jag snart skitbrun som farfar brukar säga;)
Nä nu ska jag fortsätta laga min spagetti och köttfärssås:)
Älskar dej sötis. Puss och kram

2007-01-30 @ 19:32:20
Postat av: eMMa

Hej sjuksyster Madeleine! Skont o hora att du ar villig att ta hand om mej. tror att jag atit for daligt for den var som bortblast efter en panini ;) fasen - sa du kommer snart att komma ikapp o bli skitbrun alltsa.. elakt. har ar det kallt som fan sa jag kan inte rakna med att fa nan sol pa naturlig vag har inte - putain ;) nu ska jag snart pa klassisk musik pa operan - later inte det spannande sa sag? ;) skot om dej lillan - saknar er en himla massa jag med.. ska bli sa skoj nar ni kommer ner.. haller ju pa att upptacka staden for fullt nu nar jag aker runt och letar boende.. nu vet jag nara stallen vi inte ska till iaf ;) hihi. Ha det bast och lycka till praktiken! Alskar dej med, det vet du! hundra kramar
Snusmumriken ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback