d'etre revenue

160660-32

sitter nu pa ett internetcafé utan de alldeles nodvandiga tecknen i det svenska spraket. ber om ursakt om det blir helt obegripligt. hur som helst gick resan smartfritt. allt enligt planen. snabbt byte i amsterdam. pratade med en trevlig fransman, pa franska (!) som jobbade med nagot som hade att gora med ett tryckeri ;) landning. hittade vaskan snart och sedan vidare till la navette - flygbussen. val pa perrache, var kara busscentral, hittade jag ganska snart ratt buss som skulle ta mej till vieux lyon dar mitt augerge ligger. tog furniculairen - bergsbanan upp till minimes dar ska skuttade av - eller ja, skuttade ar val inte ratt ord med en tjugo kilo tung resvaska i slaptag. hittade efter en stund betraktande av kartan till min gata och mitt hem for de narmaste fem dagarna. fick en plastnyckel med en massa hal i som ja skulle ha till mitt rum som jag delar med tre andra tjejer. nar jag oppnade dorren satt en kvinna pa en av sangarna. tva minuter senare hade jag hennes e-mail adress och telefonnummer for att kunna kontakta henna nar jag ar i paris. galet. tog en snabb dusch och laste in min laptop i ett skap. off again till sofie dar hon, maria o maria och britta vantade med paj och glad sallad. himla trevligt och pa akta franskt manér at vi ost och baugette efterpa. i frankrike igen alltsa. man satte igang med en kladdkaka pa det. nu ar tydligen veckoprojektet att exprimentera fram den basta kladdkakan, nastan veckas inneholl planer pa chili och en annan gang eventuellt kanel. spannande. ramlade hem i natten tillsammans med de tva mariorna och joel som dok upp lagom till efterratten. nar ja kom in i mitt rum lag folk o sov och jag masade av mej jeansen och upptackte att nagon tagit min sang sa jag fick snallt klattra upp i overslafen i morkret. garanterar att jag vackte varenda en. blev i min tur vackt som hamnd i morse nar folk famlade runt i morkret efter sina tillhorigheter. tjugo i atta beslot jag mej for att det fick vara nog och gick upp, hittade nyckeln och en troja och tog mej ner en vaning till frukosten som bestod av ja, gissa baugette och kaffe plus ett glas apelsinjuice. dessutom fanns det frosties et coco pops, men som joel skulle ha sagt: ça va pas. nu sitter jag alltsa har, utjagad pa gatan i ett halvfruset lyon. det ar faktiskt rester av sno pa vissa hall. och lena, om du laser detta, mannen med tomteluvan ar kvar - dock utan tomteluva men med lite mer skagg. ska o kolla pa en lagenhet vid lunchtid. de verkar sa hemskt trevliga sa jag hoppas att de gar vagen. lagenheten ligger bra till ocksa.. valdigt nara dar jag ar just nu. det verkar oxa som om en av mariorna bor nara har oxâ.. bilden ar tagit fran fonstret pa mitt auberge - den utsikten gar an.

Kommentarer
Postat av: Mamma

Jättekul att kunnna läsa på din blogg och veta vad som händer.Hoppas att det ordnar sig snart med lägenhet, verkar lite bökigt med vandrarhem.
Kanske du snart får ett annat boende. Utsikten verkar fin..ja här var det -7¤ i morse.
Lycka till imorgon!! Jag och kompani håller tummarna!! kramar mamma.

2007-01-29 @ 13:19:42
Postat av: Lisa

Så nu är hon i Frankrike igen, ja. Får hoppas det löser sig med boende, till det bästa. Själv tänkte jag ägna min tid till att tokleta jobb. Låter väl kul? Läs min blogg och du förstår why. Ha det kalas! kisses*


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback