dan före dan före..

160660-31 är jättetrött o jag hör hur alla snusar sött i rummet bredvid. ska bara skriva en rad eller två. var och hälsade på ingela, tussi och stina idag i östersbyn. vi käkade tacos igen för det är ju gott. pratade och klappade katterna. det var mer eller mindre en blixtvisit på två o en halv timme för hon skulle faktiskt jobba. konstigt att det finns folk som gör det oxå. for till åmål och blev vittne till snatteri. men han åkte fast rätt fort så det var ganska odramatiskt. dålig stil hur som helst. köpte ett badmintonracket o bollar åt henrik för till kvällen skulle det bli stormatch i årbolshallen. gick till biblioteket för att skriva mitt cv som jag varit minst sagt lite stressad över. där nekade de mej tillgång till en dator och jag fick nöja mej med att stå vid en mitt i hallen i femton minuter. var inte riktigt vad jag behövde. hur som haver gav jag snart upp det och tog mej upp till simhallen och tog några vändor. det var lugnt o skönt där i dag och jag hade ingen brådska heller. provade ångbastun. skönt var det. sedan for jag till säffle för att hämta madde som hade ringt mej under tiden jag varit i bastun för att meddela att hon slutat tidigare. upptäckte det på sjukhusparkeringen och gav mej raskt av till kungsgatan. pass på och iväg igen. hämtade henrik på odengatan och for vidare till årbol där kampen utspelade sej. sjukt skoj och trötta blev vi allihop. madde utsåg sej själv till vinnare. hon kan ju få tro det om hon vill. när vi kom hem hade vår utmattade mor som fejat hela dagen inför kalaset i morgon, lagat pizza som vi glupade i oss. mums. henrik fick sitt efterlängtade monopol av mej o madde i present och vi kom väl halvvägs när det var dags för andra delen av mankells brandvägg. som var bra. efteråt stupade alla i säng. sista natten på odengatan på ett tag nu. sorgligt men sant. allt.blir.bra - vive la france!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback