you are a rock upon wich I stand

idag har det hemskt gratt. och det har darfor stig-helmer och sebastien gar och hostar ihjal sej. sager han. s-h. pga vadervaxlingarna. je ne sais pas moi.
 
sov valdans lange inatt och det va skont. vaknade som vanligt av vagarbetet utanfor. det kanns som om jag bor mitt i och att de borrar nedanfor mitt fonster. egentligen ar det en bit bort. men det ekar ju sa forbaskat.

var pa carbiria igar och traffade florence. stod och knackade i sju minuter pa en dorr dar ingen oppnade. tankte ga min vag nar en dam fick syn pa mej och slappte in mej. man var tydligen tvungen att ga upp en trappa till. konstigt att det inte stod det ngnstans men.. hur som helst forklarade florence for mej hur allt gar till. tog mitt namn, mitt fodelsear och mitt nummer. och valkomnade med pa min forsta cours. och den ar idag. halv tva. spannande.

kopte ett apple och en elle och satt vid fontanen pa place terreaux och njot av varsolen. darefter begav jag mej hem. agnade mej at att forsoka styra upp mitt arbete med kursen varpa jag gav mej i kast med proust. och oj vad svart det ar. har last ca 30 sidor nu och jag har inte forstatt mycket. hoppas det lossnar snart annars kommer jag aldrig fa i hop ngt skrivet om denna.

gav mej ut i solskenet och till parken. det gick riktigt latt att springa. jag tog ett varv. satte pa riktigt peppande musik och utmanade mej sjalv med att ta halva croix rousse i en trappa. klarade det. resten av biten upp gick jag. men det var ingen picknick det heller. harligt. kande mej stark och pigg. stack hem till mej. duschade, at grot, laste proust, lyssnade pa coldplay och somnade vid tio.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback