..with flowers in my hair

gardagen fortsatte med francophonie, en loptur i parken, och faktiskt oxa upp for (halva) trappan till croix rousse. dundertrappan. kakade grot som vanligt.

fick ett samtal fran maria dar hon meddelade att tre av fyra svenskar var inbjudna till olivier. sa vi lat dem leka sina selektionslekar for sej sjalva och tog oss till albion for att kolla pa matchen mellan OL och Roma. efter en stund i trappan fick vi en aning trasmak och ockuperade istallet en soffa. drack vin till fotbollen och fick stod av en fransman som tyckte vi skulle passa pa nu nar vi var i vinets forlovade land. ungefar. reklam for heineken, playstation 3 och ford. malgrupp: mer eller mindre begavade man. varldens antiklimax nar man tog in wilhelmsson for roma. och inte kim. vi sag honom i orange uppvarmningsvast men icke da. matchen slutade 0-0. som tur var. vilka skulle man heja pa. ramlade hem och rakt i sang. laste ett par sidor i ngt som inte var proust. somnade mycket snart anda.

vaknade av att ngn hostade. som vanligt. stig-helmer har blivit rastlos och var uppe jattetidigt for att stada eller nat. vadrade gjorde han iaf sa att jag holl pa att frysa ihjal. dromde om att jag stod utan bostad. han blivit skarrad av mina upplevelser i bostads-varlden. det star klart. laste klart haftet om francophonie. ar inte mycket klokare nu. laste lite proust och at lunch. pesto. mums. tack for tipset sofie.

del tva hos carbiria. tog med mej maria. tankte att hon kunde skydda mej mot knarkarna. den har gangen var det jattetrevligt. fick lara mej en massa anvandbara nya ord och uttryck. super. sa nu ar vi nog snart stammisar jag och maria. hittade en affar med sjuk mycket snygga och billiga skor. som tur var hade jag inga pengar med mej. men snart har jag nog det nar jag har vagarna forbi. och da har mitt skoforrad i ett nafs okat drastiskt. det kan jag lova. i

kvall blir det thé pa salong. med spel. och trevligt sallskap. fram tills dess hade jag planer pa att simma men efter att ha sett att torsdagar ar en helgdag i simbassangsvarlden sa borjar jag ge upp den idén. kanske kan man ta sej vill vaise. men det kanns lite avigt. formodligen blir det proust istallet. forhoppningsvis. fokus.

och trots att jag ar i frankrike, och darmed helt isolerad fran vad som hander i resten av varlden, sa vet jag att anna nicole smith ar dod.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback