très deçue...

sprang pa maria har pa biblioteket igar och vi tog folje till hotel de ville o operan. dar vantade de andra och vi gick ganska snart in for att lyssna pa bach. forestallningen var uppdelad i tre delar - den forsta och den tredje var ganska klassiska pianostycken - men imponerade framfort, kanske speciellt av den sista pianisten. mellanakten var dock ngt alldeles speciellt. en kinesisk kvinna spelade pa ett instrument jag aldrig hort talas om tidigare - marimba. man kan beskriva det som en zylofon men undertill fanns rör och det gav i fran sej nastan magiskt ljud som britta sa ;) det var ngt meditativt over hur kvinnan rorde sej nar hon spelade, i total harmoni med musiken och med intrumentet. hon spelade med ngt som sag ut som fyra stora tops ;) nuddade bara latt vid tangenterna och fram kom ljuv musik - mycket imponerande.

darpa forslog sofie lunch hemma hos henne sa vi begav oss dit. hon hade skaffat sej inspiration fran arlas hemsida pa en pastagratang. resultatet blev valdigt bra men det var inte mycket som var likt det ursprungliga receptet.. strax efter fem kom maria och maria dit o det sattes igang med veckans kladdkaka. farligt lyckad blev den. hemliga ingredienserna var chili och kaffe. mums. kunde knappt sluta ata.. ;)

fick ett sms fran elisa - en av dem jag varit pa besok hos. hon skrev att hon skulle ringa mej senare samma kvall for att underratta mej om detaljerna. har gatt som pa nalar de senaste dagarna for jag vill sa garna ha det - inte vanta. pa det meddelandet lat det som om jag fatt lagenheten och jag hoppade runt av lycka hemma hos sofie. senare pa kvallen satt jag och vantade pa att hon skulle ringa. runt halv tio fick jag svaret. vi har ett mycket svart val att gora, vi ska diskutera lite mer. ringer dej imorgon. det beror inte pa dej, vi tyckte jattebra om dej. jag ar ledsen. kramar elisa. en jatteklump fastnade i halsen och jag tror fan inte den lossnat an. orkade inte sova och inte ata ngn frukost. var sa installd pa att det har var klart. mais non. sa hon ringde idag och berattade att hon var sjuk. fick genast forhoppningar om att det var det det berodde pa och att hon bara ville ha tid pa sej att bli frisk. hon bjod dit mej och jag tankte - det kommer nog att ordna sej. men nej. tyvarr har de bestamt sej for en annan tjej som bodde hemskt daligt pa ett annat stalle for tilfalle (tycker jag med att jag gor men...) hur som haver ar hon mest troligt varldens snallaste.. har kollat runt pa hundra olika colocations-sidor nu och jag tror inte jag hittat ngnting.. hur ska jag kunna fa nanstans att bo? de andra jag varit o kollat pa var inget att ha.. tyvarr. usch - ar superdeppig nu. det ar jobbigt som bara fan detta... och imorgon ska jag ut ur l'auberge.. fan

nar jag satt dar pa l'auberget igar och deppade som mest kom tva killar fram och gav mej en lapp dar det stod: you're very cute. hur gamla är vi här egentligen tänkte jag men det var ganska kul ända. som sagt - jag var hemskt deppig. pratade lite och det ar ju alltid bra for franskan ;) ne men det var ratt trevligt sa dar.

nu vet jag inte riktigt vad jag ska gora idag.. hade planer pa att inforskaffa kurslitteratur och tout ça men det kanns inte som att jag kommer kunna plugga nat anda nu.. jag vet inte jag... skulle pa bio ikvall kanske och det kan ju va trevligt...

tout serai bien
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback