stölder och diverse annat..

strax efter att jag skrivit mitt sista inlagg har blev jag bestulen pa min mobil. jag vet inte hur riktigt och arg ar jag over detta faktum. hur som haver kidnappade jag sofie och vi begav oss till polisstationen dar madame kollade skeptiskt pa mej och gav mej en blankett och bad mej komma tillbaka med ett abonnemangskontrakt eller ett kvitto. skumt. gick sedan till bellecour for att forhindra tjuven fran att ringa upp mina pengar och fa tillbaka mitt nummer. hon sa att hon inte kunde gora ngt och att jag var tvungen att kopa mej en telefon bunden till orange. visade sej att det visst gick att gora sa som jag trott - hon kunde bara inte for att hon var ny. detta fick jag reda pa dagen efter da jag gick till en annan orangebutik dar de genast fixade allt och berattade for mej att tjuven hade ringt upp hela 27€. lite storande.

hur som haver verkade det inte mandagen vara min dag. ngt forsenade fran var middag tillsammans tog vi oss, jag och sofie till vandrarhemmet for att hamta mina vaskor. nastan en timme forsenade - ja faktiskt! - kom vi fram till min passage i croix rousse. ringde pa och ringde mobilen och allt. inget svar. fan tankte jag. vad gor jag nu. fick tillslut tag i baptiste och HAN bad sa hemskt mycket ursakt for att HAN var sen.. haha. blev inslappta av tysken som tydligen gar under namnet martin. ja. 

fick mina nycklar och allt var bra. upptackte att the-salongen var stangd sa vi gjorde mitt rum till thesalong. det var trevligt det med. fick packa upp och allt. 

motte for andra dagen i rad sofie pa part-dieu. letade bocker utan resultat for min del. det gar sa segt detta. har iaf bestamt mej for att satsa pa litteraturen. det blir nog bra. vilketsom egentligen. men litteratur det ar min grej det. om jag bara far ngra bocker det vill saga. kopte ett par skor och en panini till lunch. begav mej darefter hit till biblioteket for eftersokande av bostad. traffade maria har och vi tog sallskap till bric à bracen pa guillotière. fyndade ordentligt. tre korgar till forvaring, en till shopping, tva ljusfat, ett fat med en hund pa, en fruktskal och allt detta for 1,70€! madame raknade dessutom fel och jag kanner mej som en elak tjuv.. 

handlade lite mat pa leaderprice - for det maste man ju nar man anda ar i krokarna. slapade alla mina kassar anda hem och upp for alla de fyra vaningarna. kampigt. bytte om och kakade gronsakssoppa och lyssnade pa nar tysken pratade. for det ar en monolog nar det galler honom. ja. 

hade bestamt rendez-vous med jeremy med colocer pa quai jean moulin. très bien situé!! men det var nat skumt med dem. vet inte riktigt. tycker att man borde vara lite nyfiken pa ev nya coloc men nej, faktiskt inte alls.. hur som helst. de sokte ngn fram till juli sa jag tror inte att det blir aktuellt anda.. 

snurrade runt pa stan i morkret och fixade mitt sim-kort som jag berattat om tidigare. sprang nog pa gatorna dar i nastan en timme innan jag bestamde mej for att det fick vara nog och begav mej till the smoking dog. var sjalvfallet forst. guillaume och pierreric kom efter en stund och sedan rullade det pa. traffade pa det konkurerande laget super swedes. vi kladde dem med tio poang. grymt. det gick ratt bra for oss. 17 av 30. godkant iaf. det vinnande laget hade 21.

idag har det varit arabisk musik pa amfiteatern och sen lunch hos joel. varpa vi begav oss till part-dieu for jakt pa bocker.hittade ngt som kan fungera. lattast vore dock om jag hittade ratt bok ;)

jess - nu stanger man biblioteket. om en stund ska jag till maria for varma smorgasar och film - ska bli trevligt. jess jess. à bientôt...

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej vännen! Fy fan vilken elak tjuv. Säg till när du hittar honom, så ska ja banka ner honom, med glädje! =) Härligt att du fått boende!! Är dom snälla mot dig? Hoppas det!! Sköt om dej och lycka till, med allt! Håller tummarna ´för att du hittar ngt permanentboende snart!! =) Krams!

Postat av: eMMa

Faktiskt - jag misstanker att tjuven var en hona! Far jag bara tag i henne sa ska jag halsa fran dej ;) Kul att du skriver by the way! Hur ligger det till med allt, skola och lagenhet och allt? Killarna i boendet ar snalla men vi ser inte varandra sa mycket.. har fullt upp anda! ;) skot om dej! hundra kramar emma

2007-02-09 @ 11:09:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback