paresse

jag lever i synd.

festades i lördags. start med martin, seb, baptiste, joel och martins kompositörs-vänner från conservatoire (som utan förbehåll alltid uttalas med stark tysk brytning). drogs vidare upp på kullet där man väntade oss. det vart punch - alltså bål och en massa människor. för att nämna ngra så återfanns där nils och lydia, amanda, maria och maria själv förståss, lesley och hans copine, tim, weng och wengs kompis som ser ut som kalle stropp, gama och hans copine mfl mfl. pratade länge och väl med en kille som jag kom att kalla lordi - fattade aldrig att hans namn var larry. sa det aldrig till honom som tur var. marias colocs pojkvän flo var där utan sin flickvän, marias coloc. han är smed och har för vana att klä ut sej till norsk viking - i utbilningssyfte - det är INTE lajv. humor. joel flippade ur framåt småtimmarna. han hade avklarat sin första arbetsdag i jättefrysen. där hade han imponerat på arbetarna genom att klara ett ord i korsordet. de var mäkta imponerade av svensken som fram tills dess inte sagt mycket. hur som helst är livet i frysen hårt och vi fick som sagt se prov på detta. det slutade med att han skrek åt oss att säga till de andra att han inte var full. killen hade druckit sockerdricka helt kvällen.

fick sällskap hem i natten efter en nattmacka hos maria, ngn gång vid fyratiden. det blåste som fan och jag svor över hur kallt det var. och jag vet att man inte får klaga över vädret. för i sverige är det alltid hundra gånger värre. när jag kom hem satt martin och seb och såg rätt slitna ut. baptiste hade somnat och låg hopkurad i ett hörn av soffan. martin var som alltid lika artig och bjöd mej på bröd och ostbricka. och whiskey men det pallade jag inte. han satt och berättade om hur trevligt det är i prag för att där är det lätt att få tjejer. detta delgav han en bög och en tjej. när seb började prata orkade martin inte lyssna utan började städa. han gör alltid så. försöker prata så mycket som möjligt själv så han slipper lyssna. han förstår inte. han är för rolig. tror nog han hade en trevlig fest. den började åtminstone bra. fast han brände sej på ugnen. na-ja.

vaknade första gången vid halv ett. puh. fick ett sms av maria där hon föreslog en rendez-vous i parken. men jag somnade om. visste att hon hade sällskap så jag tyckte inte det var så farligt. nästa gång jag vaknade var klockan halv fyra. och det regnade. segt. frågade maria om jag kunde låna hennes telefon - jag utnyttjar henne. elakt. det fick jag. tog mej dit och ringde sverige. dagens bedrift. därefter tog vi oss upp på kullen igen och det lagades mat. dessutom åts det tre olika efterrätter. socker-chock big time. först skulle neijibs efterrätt med coing-sylt - gjord på kvittens, som alla ju vet vad det är, eller hur? det var riktigt gott. sen fanns det kaka kvar från gårdagen, som lesleys mor gjort. dessutom hade amanda chokladmousse - kombinationen blev till en tårta. efter det kunde vi ju inte bryta vår tradtion vad det gäller chokladkakebak och vi började baka. mandel och karamel. gott. men fy - ont i magen av allt socker. sofie anlände från nice för att avnjuta vår kaka. därefter var det pulp fiction. o gissa vad. jag somnade.

gick hem vid två-tiden och var inte hemma förrän halvtre. inte bra. vaknade kvart i tio. åt frukost. gjorde ngra ordlistor. skrev rent lite anteckningar. packade kånken och gick upp till hénon för att simma. och som jag är besviken. det var inte alls trevligt. massa människor. trångt. och simma kan de fan inte. de bara skvätter. simmar bröstsim snabbare än de flesta crawlar. ca va pas. gick till monoprix för att muntra upp mej lite. handlade alldeles för mycket som vanligt. men de har ju allt. åt lunch och packade väskan igen för att bege mej till rue chevreul. hade planer på att plugga francophonie här, men som jag inte är motiverad. tog med mej min dator - det är därför det finns prickar idag.  ska nog försöka göra en effort trots allt. har ett par timmar på mej trots allt. sen ska jag hem till proust. ikväll ska jag lägga mej tidigt så jag kan få en bra start imorgon. då ska det pluggas grammatik. andra bullar. nej. inte mer efterrätter. ca va pas.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback