non je connais pas l'afrique

steg upp sent idag och glomde halla i vatten i kaffebryggaren. ngt som gjorde stig-helmer ngt gladare i sin misar tror jag. alltid ngt. och allvarligt sa hostar han snart upp lungorna. laskigt.

studsade ut i solen for att lasa proust i trappan upp till croix rousse. men icke. gissa vem jag sprang pa om inte sebastien. superbohemen jag sprang pa for en vecka sen. hans affar ligger tydligen precis vid min passage. fram tills nu har jag varit kidnappad. en ratt trevlig kidnappning. fick ett halsband och han hotade med att ta med mej i sin vita skapbil ut pa landet for en alternativ-massa. ska nog ta och cykla dit pa sondag. eller i morgon. verkade supertrevligt. han bjod mej pa lunch och vi snackade om afrika, om frankrike, lite om proust, och en massa om vegetarianism och alternativ-massan. han ar jattetrevlig. kanske ska jag fa jobba i hans affar. benevol forstass men anda. kan va bra for franskan. sen kan ja lasa proust bakom kassan.

ngt plugg har det inte blivit idag men anda mycket franska. det ar nice. tror kanske jag fatt lite farg oxa. ska snart ga och simma. efter det kanske det blir ngra sidors fokus. ikvall ska vi pa K-baret. det ar dj-kvall och verkar vara ett valdigt sympa stalle..

appropa sympa sa var jag, maria och adama och adamas arga copine pa thé salong igar kvall. riktigt underbart trevligt stalle. mitt nya stamstalle. helt klart. vi drack tre kannor thé och funderade allvarligt pa att prova vattenpipa. men vi spar det till en annan gang. riktigt soft stamning, bekvama soffor och allt. vara grannar var en grupp erasmus-studenter som faktiskt rokte vattenpipa och gapade pa engelska till varandra. efter ett tag insag vi att den ena tjejen var finska och att de andra nog inte heller var amerikaner. gapiga manniskor ar lika med amerikaner. trodde jag. men nej. de kan vara mumintroll oxa. sa mycket for fordomar.

.. la vie est une machine à fric

Kommentarer
Postat av: Lena

Hej hej hej!! Det var längesen nu... Hoppas att allt är bra med dig, men det verkar ju som att allt flyter på. Är det typ vår i Frankrike nu eller? Här håller snön precis på att försvinna och det blåser isande vindar. Suck.
Men med mig är det bara bra. Trivs och har precis bokat en resa till sommaren. Ska till Alaska!! Får mejla dig snart, för det verkar inte som att du är inne på msn så ofta...
Ha det bra!
Kram Lena

2007-02-23 @ 21:23:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback