nocturne

andrade planer igar nar toserna hade brant all energi pa part-dieu. det blev hemmakvall, hos maria, med film och neijibs efterratt. filmen var riktigt dalig. sa dalig att den nastan blev bra. nar jag gick hem hade klockan passerat ett. inte en manniska fram tills stora trappan. skuggade tva killar som sag ratt sjyssta ut. men det var valdigt lugnt pa gatorna anda.

imorse packade jag kanken och gav mej ut pa stadens gator. akte till part-dieu och letade upp den nya spannade tramen t3. for langt ut i bushen, forbi omraden som inte direkt ar smickrande for lyon. ordet krigsomrade for upp i mitt huvud ett antal ganger. akte navette som inte visade sej vara ngt annat an en vanlig buss. kom fram till premivere - mässan. betalade intrade och begav mej upp upptacktsfard. det var hemskt trevligt. fyrahundra stand och valdigt blandat. kopte mej bio-odlat brod och choklad fran peru, men en liten hint av kaffe. en massa snygga vykort - ar alldeles for svag for snygga bilder. kopte dessutom en rokelse-hallare fran tibet. at gott fran indien. flanerade runt och kollade pa allt och alla en stund och sen for jag hem.

och en liten anekdot som gor lyon till en alldeles underbar stad. den forsta fredagsnatten varje manad samlas en grupp cyklister och cyklar runt pa lyons gator i manskenet. ar det inte vackert?

Kommentarer
Postat av: Emmelina

Wow! Det lät väldigt mysigt. Det där med cyklisterna! =) Tänker på dej vännnen! Kraaam!

Postat av: Lena

Ja det lät verkligen mysigt det där :) Har du åkt till ändhållplatsen med T2:an än då? Jag hade tänkt göra det, men tiden bara flög iväg... Verkade så lantligt och trevligt när man åkte till IKEA så jag tänkte att det kanske det är om man fortsatter också...
Planer inför hösten än då? Det är väl snart dags att söka kurser och program om du har tänkt göra det... Hoppas du sparar mycket pengar nu så att du kan komma och hälsa på mig snart! :)
Kram kram

2007-02-26 @ 21:07:47
Postat av: Lena

Ja det lät verkligen mysigt det där :) Har du åkt till ändhållplatsen med T2:an än då? Jag hade tänkt göra det, men tiden bara flög iväg... Verkade så lantligt och trevligt när man åkte till IKEA så jag tänkte att det kanske det är om man fortsatter också...
Planer inför hösten än då? Det är väl snart dags att söka kurser och program om du har tänkt göra det... Hoppas du sparar mycket pengar nu så att du kan komma och hälsa på mig snart! :)
Kram kram

2007-02-26 @ 21:12:47
Postat av: Lena

Ja det lät verkligen mysigt det där :) Har du åkt till ändhållplatsen med T2:an än då? Jag hade tänkt göra det, men tiden bara flög iväg... Verkade så lantligt och trevligt när man åkte till IKEA så jag tänkte att det kanske det är om man fortsatter också...
Planer inför hösten än då? Det är väl snart dags att söka kurser och program om du har tänkt göra det... Hoppas du sparar mycket pengar nu så att du kan komma och hälsa på mig snart! :)
Kram kram

2007-02-26 @ 21:13:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback