encore un jour se leve

gardagen paborjades tidigt med flitigt grammatikpluggande har pa rue chevreul. det diskuterades och jamnfordes och rattades. kom pa att jag maste plugga mer grammatik. ocksa. ngn forvanad. darefter tog vi oss till resto u. kakade gott. i alla fall jag. sofie forsokte dranka pepparsmaken i sin lasagne med salt. whats new. darpa akte jag och maria till carbiria for att utova description. trodde vi. men florence vart sjuk sa vi fick agna oss at att leta verb i presens. quel défit. darefter shoppade vi loss. kopte skor och maria tva linnen. pas mal.

jag tog mej hem, via biblioteket. hade planer pa att springa men sa blev icke fallet. agnade en stund at proust i stallet. vi borjar komma battre overrens nu. det ar sannerligen pa tiden. uppeholl martin pa tok for lange. han skulle pa konsert ngnstans. vart visste han inte sjalv. for snall som han ar sa han inte ifran och fick rusa ivag tjugo minuter innan det borjade. stackare.

vi skulle ju vinna quizen igar. joel och sebastien hade cravatte, dagen till ara. vart namn var fojdaktligen hommage à la cravatte. men vi led nederlag och gick darifran med ynka 8 och ett halvt poang.  quel honte. min teori ar att vart lag bestod av for fa nationaliteter. det brukar hjalpa. igar var det dock tva fragor om sverige. de tog vi iaf.

fick sallskap med britta och theo hem till passage thiaffait. sista natten dar. sorgligt. ska packa ihop alla mina tillhorigheter idag och flytta in hos amar. hela svenskkolonin ska hjalpa till. misstanker att det har med de utlovade semlorna att gora. det blir nog en trevlig kvall.

imorse steg jag upp skrammande tidigt. atta. motte stig-helmer som var lika yrvaken som jag. anledningen till att jag steg upp i ottan var att jag skulle traffa maria och sebastien for att ga pa konsthistoria. jag och m skulle alltsa planka in. vi ar ju fortfarande inte inskrivna. det drojer. men under tiden kan man alltid ga pa forelasning om futurismen. det var riktigt intressant. nice att ga pa lektioner nar man inte ar tvungen till det. och nar man inte tvunget maste lara sej det. tog dock flitigt anteckningar. skoj.

nu ska jag hem och ata lunch. hade planer pa att simma men jag tror det far bli en tur i parken i stallet. har missat deras oppettider idag. mellan 12 och 13.45. vad fan ar det undrar jag.

imorgon ar det apero hos joel. det ar sergio som haller idetta. fast vi trodde det var jonatan. exakt vad det ar aterstar att se. det betyder typ forfest. men pa en torsdag. jaja. vissa ska ju upp tidigt dagen efter. vissa ska till paris.

det blev kväll. jag är inte förvânad. bob hund. bara att älska.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ja det var väldigt vad du är på alerten med att skriva på min resedagbok! Jättekul!! :)
Den Proust du försöker komma överens med är det På spaning efter den tid som flytt? A la recherche....hm...nåt Den med Madeleine-kakor i och lindblomste... Allt jag vet om den!
Ja jag tänker då inte stoppa dig från att hälsa på! Kom kom kom! Blir jätteskoj! Skulle jättegärna hälsa på dig i Frankrike, men men. C'est pas possible :( Hörs snart! Får väl skriva ett nytt inlägg på resedagboken snart, så att du har nåt nytt att kommentera ;)
Kram kram

2007-02-28 @ 17:00:18
Postat av: Anonym

Varför står det inte att det är jag som har skrivit kommentaren??

2007-03-02 @ 16:21:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback