en vecka i främmande land

tvingade mej upp till frukost imorse. den kan man ju inte missa. ar dock trött utav bara den och kanner att ngra timmar till inte skulle vara helt fel faktiskt. fick hjalp pa vagen med bostadsletadet av killen i frukosten som bjod in mej pa fest igar. hjalpsam kille det dar. ska ringa dem sen - later dem vakna forst.

festen hos veronique igar var himla trevlig. vi kom dit strax innan elva och bjods pa bière belge - den basta ölen som finns enligt vardparet. det visade sej att vardinnan fyllde ar, och att alla i rummet, eller i alla fall tre, var utbildade arkitekter. spannande. arnaud var dar och pratade konstant som han tydligen gor jamnt, mga fran dagen innan var dar. en himla trevlig fest men efter midnatt och efter att ha sjungit joyeuse anniversaire lamnade vi festen och stack till allas var favoritbat, sirius. vi blev direkt kidnappade av en grupp killar som ville ha oss till hjalp for att komma in. de sa att det ar lattare om man tjej. tror inte sa mycket pa det men vi snackade en del och jag fick till och med prata arabiska ;) ganska imponerande. non?

val inne var det en massa folk och en massa rök. dansade till the hives. underbart att de kan spela lite bra musik ngnstans.. pratade med en kille som hette samedi - som (lör)dagen.. komiskt. man stangde av musiken tjugo i tva. du hade vi val varit inne i en dryg timme bara. pa ngt satt tror jag det rackte. hade konferens utanfor. men innan vi kom fram till ngt smart skickades jag med gillaume, pierreric och vanner. de korde mej hem genom natten, ngt jag var mycket tacksam for. kom in i rummet som var beckmorkt och jag skulle forsoka att sa tyst som mojligt fa av mej mina stuprorsjeans. inte latt och jag snubblade till och vackte val hela rummet. pinsamt. och elakt.

quand-même...
har just inhandlat shampoo och tval och sant som ar bra o ha. tabouleh oxa. kor vidare pa det arabiska temat. har skrivit ut papprena for uppgiften som ska in pa lordag. sa nu kan jag bli annu mer stressad. bra det. ska kolla pa tre lagenheter, minst, under de narmaste tre dagarna. med risk for att upprepa mej, men jag vill ha ngnstans att bo!!!! ;)

idag ar det fotboll pa schemat och forhoppningsvis kommer jag inte att gora bort mej fullstandigt. je suis nulle en jouer au foot. verkligen. klockan tva ska vi ses pa stade de gerland. vi spelar precis brevid kim. coolt. det blir nog en ganska massiv uppslutning. jag vet att nils och britta, fotbollsproffsen kommer.  maria och joel evidamment, sen ngra fransmän: sebastien, fabien och amance - marias coloc. det ska bli skoj - men jag hoppas det blir varmt nog. solen skiner idag sa jag hoppas att det varmer upp tills dess. fryser konstant i det har landet! ;)

annars vet jag inte om man har sa stora planer for dagen. allt ar ju stangt har pa sondagar. som tur ar inte det har internetcafét. egentligen ar det jattelangt bort fran vart jag bor men han som jobbar har ar sa trevlig. sant ska belonas. bon bon bon. ska nog fortsatta spana lite efter annonser. sen maste jag repa mod och ringa... hall tummarna for mej i kvall nar jag ska kolla pa lagenheten pa victor hugo. vill sa garna att den ska vara bra.

parce que j'en ai larmes aux yeux...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback