emmenagement

ar sa trott att jag tror att jag skulle kunna ga sonder vilken sekund som helst. imorse var det ngn som tyckte att det var en god idé att blasa haret vid min huvudkudde klockan halv atta. suck.

den stora nyheten att jag fatt ett boende. om an temporart sa anda. jag orkar inte bo i kappsack langre. ska flytta in i kvall hos dem med de redan vedertagna namnen, stig-helmer och tysken. killen vars lagenhet jag ska bo i har trottnat pa colocationslivet och ska flytta tillsammans med sin pojkvan om en manad. man tvingar honom att antingen kopa lagenheten eller flytta. sa han flyttar. tysken ar tydligen ngn form av kompositor och jag kommer inte ihag hans namn... lagenheten ligger i en passage i croix rousse. hur fint som helst. alskar croix rousse. fran ett av fonstrena ser man fourviere oxa. mysigt. lagenheten i sig ar lite speciell. forst gar man genom en lang korridor och som dorrar har han skynken.. i det stora rummet finns ett stort hal i vaggen som tydligen ska vara dorr till hans sovrum... det fanns dar nar han kom dit och han har fixat dorr till det.  bra idé. tysken bor i ett litet rum vid sidan av. och faktiskt, han pratar samre franska an mej. mitt rum ar stort och moblerat och hogt i tak. det ska bli sa nice att fa sova nu. de andra ska hjalpa mej att flytta idag. skont. far forstass fortsatta att leta boende. men jag har ju en manad pa mej nu och det kanns bra.

killarna pa victor hugo var trevliga. den ena envisades med att prata engelska - och det ar ju negativt. men annars verkade det fint och trevligt. men de kan inte ge mej ngt svar forran nasta vecka och jag tror nog inte att jag far den eftersom jag soker for sa kort tid.. sa darfor bestamde jag mej for att klippa till med den i croix rousse. sa nu kan jag snart skryta med att jag bott dar ;) och det ar supernara hôtel de ville. nice. ska traffa en kille imorgon dar de soker ngn fran och med forsta mars. det hade vart fint det. och dar ar de dessutom tjejer. med iofs - det ar nastan lattare med killar. jag vet inte jag.

missade fotbollen igar pga mitt besokande. akte dit for att vara cheerleader. man spelade val i nastan en timme efter det jag kommit och vart lag vann. sag kim och company aka ivag i sin turnébuss och vi onskade dem bonne chance - men vad hjalpte det. de forlorade med 1-0. quel honte.

annars bakade vi kaka igar igen. eller ja. inte jag. satt mest pa en stol och anstrangde mej for att inte somna. denna gangen blev det en variant med kanel och ingefara. riktigt gott. men man skulle nog har hoppat over det grovkorniga saltet. ;) beslot oss for att kolla pa casablanca. efter fem minuter borjade vi prata istallet sa det blev ingen film.

at min sista frukost pa auberget idag. konstigt nog kanns det lite sorgligt att lamna det. men oj vad skont  det ska bli och fa sova. det vager tyngst. efter frukosten gav jag mej ivag for att mota sofie pa part-dieu. vi skulle ju vara ambitiosa och spana efter bocker. hon blev dock forsenad sa jag sprang runt lite och kollade pa klader och skor. kopte mej en troja i ull och tva H&M - plagg. de kan man inte ha for manga ;) hittade tillslut sofie som berattade att bibilioteket ar stangt pa mandagar. man vanjer sig aldrig vid det har bakofram-landet...

vi gav oss av till rue de la Madeleine (<--- din gata madde! ;) dar vi skulle ata pa resto u. det ar billigt. och bra i bland. inte idag dock. men goda applen hade de.. traffade maria och maria dar och sen gav vi oss ivag hit till rue Chevreul igen. ska leta bok nu. sen ska vi nog kopa lite mat. jag maste ju ha kaffe imorgon nar jag vaknar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback