elle est bizarre la france

en ny dag idag och nya annonser att svara pa. har fatt joels kod till en sida och registrerat mej som membre priviligée pa en annan for endast 20,00€. quand-même. hoppas jag hittar nat snart. har forlangt min séjour har med fyra natter pa auberge sa nu kan jag sova lugnt ngra dagar till. nar jag skulle gora detta - forlanga vistelsen alltsa, vilket var mitt i natten, gick allt pa tok. det var tydligen ett nytt program som han inte forstod sej pa sa han satt dar och svor en himla massa - for nar jag hade betalt och allt var klart hittade han inget rum till mej. sa vet jag vad vad prise de tête betyder ;) det verkade iaf ordna upp sej nu pa morgonen.

igar traffade jag de andra som vanligt har pa biblioteket. det var dags for inskrivning pa universitetet. kerstin som lider pa sjukhus for tillfallet hade sagt at oss att ga till monsieur Villemont for att skriva in oss som étudiants invités. han hade ingen som helst kannedom om detta och han fragade oss faktiskt vad vi egentligen gjorde i frankrike. eftersom vi kanske inte direkt ar overdrivet occupé var det en alldeles for bra fraga att stalla... hur som helst sa erbjod han sig att skriva till mme Lindsten och fraga vad han skulle gora med oss. oj, vad vi ar bra mottagna har. pa universitetet i gbg gor de inte mycket for att hjalpa oss inte...

man hade planer pa ett museum. men vi kunde inte riktigt bestamma oss for quoi faire sa vi satte oss pa ett café vid kajen dar jag kopte en sandwich berger. servitoren var jattetrevlig och gott var det oxa sa dit gar vi nog igen. maria hade behov av en sang sa vi tog oss alla fem til britta som skulle lana ut en till henne. hon bor helt otroligt bra i en charmig gammal kak med typ hundra trappor och varldens utsikt. dar vill jag bo. vi akte metro med sangen hem till marias nya bostad i croix rousse dit hon flyttade igar. joel, maria och jag satte igang med att bygga sang medans sofie och maria gjorde inkopen infor middagen. ikea äger. men vi lyckades sa nu har hon nog sovit gott. ça va. vi lagade bongryta som vi bjod lesley, marias coloc pa. han var inte overdrivet fortjust. han at mest brod och ost. och drack vin. men sa ar han ju fransman. raknade pa vad vi skulle betala for maten och det landade pa 4€, hemskt dyrt for middag med vin ;) un peu en retard, comme d'habitude, gav vi oss i vag till en pub vid namnet pheobus. dar skulle fred, davids excentriske kompis spela zigenarmusik som han sa. vi kom dit, trekvart forsenade, och det var trangt, rökigt och sjukt mycket folk. och dessutom, ingen fred. han hade talat in pa ngns mobilsvar att han last i tidningen att han skulle spela ngn annanstans. bisarrt. c'est la france. ;) men karoline med pojkvan var dar, hennes sista kvall - hon far idag. olivia, nils med band, lydia, de mystiska kairen och tim, britta och ngra till trangdes runt bordet. musiken var bra men alldeles for hog och roken var sjukt jobbig. jag och maria enades om att forsoka hinna med sista metron. sa sagt o gjort sa blev det sa. vi snurrade runt en stund i Croix Rousse. att de inte kan bygga gatorna raka och parallella.

ikvall ar det inflyttningsfest hos joel. fast joel har inte flyttat an, utan det ar hans coloc som byter rum och ska halla fest for att fira detta ;) haha. sjukt, men det blir nog jatteskoj. och dessutom ar de la fête de crêpes idag. det maste man fira, non?

far fortsatta mitt sokande.
à demain! vVv


Kommentarer
Postat av: Lena :)

Ja det verkar ju som att du har fullt upp! Bra att ta varje tillfälle till att fira, även om det inte finns något ;)
För att kopiera på en Mac markerar du och trycker äpple-knappen + C (ist. för Ctrl + C som på en PC).
Nja...jag har inte så många kompisar direkt. Har träffat några stycken trevliga och vi var i NYC som du kanske läste, och så har jag haft playdate med svenska Sandra och hennes "barn". Nästa vecka är det månadsmöte, så då hoppas jag träffa lite fler folk. Annars känns det som jag mest är i huset just nu, men det blir nog bättre. Har ju bara varit här i två veckor. :)
Ta hand om dig och fortsatt lycka till med letandet av bostad!!
Kram

2007-02-02 @ 16:58:44
Postat av: eMMa

Salut!! Tack for tipset. bra att veta. kan kanske ordna med resedagboken oxa da.. ;) tva veckor ar ingenting - det kommer sakert att ordna upp sej. ingen kan val motsta dej? Bostadsletandet ar riktigt segt. kanns inte som det finns ngt hopp for mej har ;) men just nu har jag ju jattetrevligt sa - va fan. det funkar ;) Skot om dej och det ar jatteskoj att du laser! Kramar kramar kramar


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback