attention à l'incendie!

sitter har igen och modet rinner av mej. ska traffa erwan pa mandag men c'est tout. ingen svarar. kanske beror pa att det var fredagskvall igar. je ne sais pas moi. blev kallad till maria igar for conference suèdois. pa vagen inhandlade jag ngt som skulle likna lunch. bake-off brod med oliver och frukt. eftersom marias ugn ar ur funktion tankte jag prova micron. vred upp pa full effekt och satte mej for att skriva ett sms. the next thing we knew var ett stort rokmoln som vallde ur micron. micron ar tydligen helt keff och det racker med hogsta varmen for att det ska borja brinna - evidamment. vi viftade och oppnade alla dorrar och fonster men trots det lag dimman tat som i lützen. det var en spannade lunch det. haller mej borta fran franska micro-ondes numera.

konferansen gallde ett besok pa beax-arts. det beslots att gora sa och vi gav oss ivag till. kom in med hjalp av var svenska charm - alla fem som étudiants. gratis ar gott. sa vi spanade in skulpturerna. jag har aldrig gillat skulpturer sarskilt mycket om jag ska vara arlig - men det har var ngt alldeles otroligt. detaljerna var nastan laskigt verklighetstrogna.. quand-même sa tog vi oss efter mga om och men och en timme upp en vaning dar det visade sej att den verkliga utstallningen borjade. hihi. det var alltsa ratt stort. vi hann med en del men vi maste nog tillbaka. off till vieux lyon dar jag faktiskt fatt ett rum. helt mysko dock med overvaning och dusch i rummet. men himla trevligt. bytte om och off igen. till sofie dar vi skulle fira la fête de crêpes - chandler som vi kallar den.. Jean de L'Heure kanske? crepes-lagandet blev en treratters med cidre. modifierad grekisk sallad - mat crêpes och crêpes sucres. det tog dock sin lilla tid och festen som vi skulle narvara vid klockan atta blev ngt fordrojd. comme d'habitude. festen som jag skrev om igar skulle hallas hos joels colocer och joel blev bara mer och mer stressad. nar klockan narmade sej tio var han i upplosningstillstand och stack i forvag. vi at lugnt vara crêpes sucre med hallonsylt och anlande inte forran vid elva. det var en trevlig fest i en lgh som inte var det minsta sunkig. fan, vissa har tur, 150€ vid cordeliers. hans colocer visade sej vara en galen rom-drickande brasiianare och en tysk som raggade pa maria och som snarare var europé an ngt annat. han har bott overallt. pratade en himla massa med kairens coloc laurent som berattade for mej vilket underbart land sverige ar, sa jag holl med och smuttade pa en drink som skulle kunna doda en hast. vid tva beslot vi oss for att bryta upp men kom inte darifran forran vid halv tre. fick folje pa vagen av maria och sofie - men gick en bra bit sjalv. det var ratt lugnt, bara en bil som skrek blonde efter mej. far skaffa mej en hatt.

nu pa morgonen blev jag inbjuden pa en fest av killen i receptionen. eftersom vi tydligen ska fortsatta dar vi slutade igar hos joel vet ja inte hur det blir med den saken. on ne sais jamais. bah - maste val fortsatta mitt sokande. jaja. à demain peut-être.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback