att ga i cirklar

le soleil brille.
det ar sa vackert. och varmt. och skont.

tog det piano i morse. vaknade laskigt tidigt av mej sjalv och softade runt lite innan jag tog mej ut till universitetet.. hittade fakta till de sista forfattarna. kakade ensam pa resto-U och akte till Grange Blanche dar jag kopte hommus, thé och fikon. ekologiskt. svindyrt.

har tackat ja till fet-E:t amar pa croix rousse. han har inte svarat sa vi far se hur det gar.
det vore skont att fa landa lite.
annars ska jag nog kolla pa en lgh ikvall oxa. borjar bli lite trott pa hela grejen.
ingen utmaning langre. rutin.

igar var det film hos joel, mitt stora feta grekiska bröllop. och chocolat. trevligt.

vi vann inte quizen, men vi kom trea. nast-nasta vecka vinner vi. jag har lovat laurent att vanta pa honom, sa vi kan inte vinna nasta vecka. han ska till paris och skriva prov. 1 procent blir antagna. tufft. men veckan darpa da javlar. 235€ i potten. pas mal. vart namn denna veckan var: You don't make friends with salad.

fick reda pa mitt resultat pa uppgiften jag skrev i hop pa ngra dagar forra veckan. stressad som fa. daligt gick det oxa. ska hem till sofie snart och forsoka skarpa upp min grammatik. men det ar ju sa trakigt..

langtar efter att fa besok. har kommit in i en vardag som jag inte riktigt trivs med. gor samma saker hela tiden. laser samma trakiga bok och ar alltid jattetrott. det behovs ngn som far mej att borja upptacka stan igen.

var faktiskt ute pa vandring i gar i regnet. forsokte mej pa att recommencer mitt sportiga liv genom att simma ngra langder. men ingen simhall var oppen. man spar tydligen in pa oppettider den har veckan for att kunna satsa hart pa sportlovet nasta vecka. tant pis for mej.

nu ska jag ut och se om jag kan fa lite farg  :) bonne journée à tous!

Kommentarer
Postat av: Anonym

hejsan tjejen. skönt att läsa sin blogg. du skriver alltid så vackert. jag blir mer å mer kär i uppsala. härlig stad, som tur e eftersom jag ska bo här i fem jävla år :) måste bara berätta en rolig grej som hände mej igår. det kommer fram en kille till mej på universitetet. den här killen har varit en av faddrarna å heter erik. han säger att han vill visa mej något. han tar fram sin ryggsäck å drar upp en bild som han målat på mej. en kille som e 23 år har alltså suttit hemma å målat en bild på mej. jag känner knappt killen. lite knäppt eller hur??? sen frågar han mej om jag vill ha den också, som en present. han tyckte säkert att han va jätteromantiskt men jag tyckte det va helkonstigt, men jävligt roligt. det e sånt här som gör vardagen lite roligare.

2007-02-15 @ 19:32:51
Postat av: anna

oj, glömde skriva namn på kommentaren :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback