à la recherche d'un livre perdu

ar det inte ironiskt att nu nar jag val skaffat mej ett lanekort pa stadens alla bibliotek finns inte boken att finna ngnstans. maste nog masa mej till part-dieu. och det kan vara en pärs. speciellt pa en lordag. kvinnan som hjalpte mej skaffa lanekort var dvarg. och rent tekniskt borde ju franska dvargar vara kortare an svenska. kande mej hur som helst som en verklig jatte. hon var extremt snall och inte alls avskrackt av min enorma langd och skulle visa mej runt. pratade v-a-l-d-i-g-t  t-y-d-l-i-g-t.

sov tolv timmar inatt och for forsta gangen sen min ankomst ar jag inte utmattad vid lunch. idag ar det harligt att leva. solen skiner och jag vagade mej pa kjol utan strumpbyxor och dumpade jackan. det gar fingemang sa lange man haller sej i solen. och det gor man garna. elle est belle la france

har agnat dagen at att korrigera mina litteraturfragor. forsoker iaf skarpa mej nar jag far kritik. den tog hart igar. ska forsoka bli klar idag sa jag kan agna mej at annat, som fest, ihelgen. sofie och jag tog krafttag for grammatiken och agnade oss at ngra timmars oversattning. det handlade om alskarinnor, logner och forsaljning av bilar i en enda rora som alltid i oversattningstexter.

rullade ner for kullen vid attatiden. traffade pa en man som heter sebastien och som vill visa mej stan. han ager en artisan (comment dire en suèdois.. hantverks-bod! :) for afrikanskt hantverk och dyl. han ar aldrig dar berattade han. han tycker om att promenera. men om jag har tur kanske han har oppet. da ar det bara att kliva pa och saga hej. harlig typ. mycket bohemisk.

ikvall blir det eventuellt l'auberge espagnol. pa film eller i verkliga livet. formodligen det forstnamnda. har ingen fest inplanerad. finns nog folk som lider svart av detta och som vill andra pa det. sa det finns forstass en mojlighet att det blir utgang ikvall med. pas mal.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback