upp, upp, upp, ner

image52 ska snart mötas vid bellecour för ännu en dag av diverse utfykter. igår blev det mycket av den varan. vi startade upp, som oxå blir fallet idag, med frukost på bellecour. i solen och med en klarblå himmel över våra huvuden. härligt. sen påbörjade vi vad som skulle bli en intensiv dag. det startades med att mamma köpte en sko. ngt vi upptäckte när vi landade hemma hos mej, åtskilliga timmar senare. ska försöka ordna upp detta idag.

det handlades friskt. det finns så mycket fint. jag köpte på mej en klänning, en gul tröja (äntligen) en ny bikini trots att jag redan har en ny... mamma och madde shoppade loss rätt bra de med. vi masade oss sakta mot hotel de ville. trots att både jag o de andra va väldigt hungriga vid det här laget föreslog jag en vandring bland croix rousses trabouler och vindlande gränder. inte helt uppskattat. lite för många trappor i den gassande solen  på tom mage. stannade o handlade pic-nic-mat och sprit (madde) på monoprix och ramlade in hemma hos mej där min familj presenterades för min coloc. ca va säger han. öhhh säger de.

spenderade ngra timmar i parken. solande, sovande och betraktande av djuren hanns med. superb pic-nic och härligt väder. nästan för varmt. hihi. vi tog bussen hem för madde vägrade gå en meter till. det blev mycket gående, och lillan hade skavsår typ över allt. stackare. kom hem till hotellet och klockan hann bli både åtta och halv nio och nio innan vi tog oss cirka femtio meter bort, det var så långt vi orkade gå, till en kinesisk restaurang där vi åt gott och kanske framförallt billigt. efterrätten var inte topp dock. mor bjöds på ngt mystiskt parfymsmakande, madde sliskig nougat med jordnötter i och jag en mandelkaka som var torr som sahara. men quand même, det var trevligt. nu är nog tiden inne. il faut que je m'en aille... a+

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback