the past is not a good idea

image70

drömmer mej bort. den här utsikten är inte helt fel eller hur. den kan snart vara min. om jag får tummen ur och bokar semesterresan till biarritz dvs. behöver ett positivt svar från anna. i övrigt vill jag gärna fara och vandra imorgon. men kollektivtrafiken verkar som vara som den alltid är i obygden. undermålig. eventuellt blir det en liten utflykt till ngn mindre stad för att kolla läget. men inte en söndag. är det dött i lyon, vad är det då där. imorgon kanske det blir lacroix laval. tankarna går lite högre där. så blir det utflykt ngn annan dag i veckan.

är trött. middagen igår ledde inte till ngn utgång. men till ett rejält fylleslag. hungrig som en varg var jag när jag kom.och när jag gick. för sebastien hade tänkt att jag bara skulle låta bli att äta korven. men jag gillar inte tanken. så jag åt bröd. och drack vin. efter ett par glas av, ja ngra lite bättre och ngra betydligt sämre viner insåg jag att det nog räckte för min del. det tyckte inte sebastien, för sin egen del då, som drog fram öl och vodka. keiran och hans flickvän claire var närvarande. c'est claire ca?  liksom maria, joel och sofie. det spelades baccaleureat. och shotades. ljudnivån steg stadigt med promillehalten. kocken somnade efter tre omgångar. maria hjälpte honom och gjorde honom sällskap. det utfördes psykologiska test på mej och sofie. det var över huvudtaget en väldigt trevlig kväll. drog oss hem när klockan började ticka in på småtimmarna. vid tre fick vi tag på en taxi på bellecour som tog oss till place de la croix rousse. sofie drabbades av akut magont som hade att göra med en mystisk kladdkaka som hittats i köket.

idag har jag då sannerligen inte gjort grande chose. gjort ett övnings-grammatikprov. solat och blivit fotograferad av spanjorer. läst poesi. druckit kaffe med amar och promenerat i croix rousse. ikväll ska jag till parken för veckans sista löp-pass. sen blir det tysk nazi-film. na-ja.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback