så många affärer, så lite tid

efter vår frukost på bellecour fick vi tag i den försvunna dojan. det fortsattes upp längs rue de la republique via zara där mor införskaffade lektants-klänning. en blommig kreation för varma sommardagar. en café au lait avnjöts utanför printemps. det handlades lite till och tog svängen förbi sephora för att lukta oss piggare. blev påhoppad av en tant med grava sociala problem. hetsig, förolämpande och stressad fick hon mej att lämna butiken med ett par jeans. det kunde ha blivit betydligt mer om hon inte hade varit så jävlig.

vresiga fötter satte än en gång stopp för vår framfart. metron tog oss till henon och monoprix där det satsades på pic-nic än en gång. vägen om mej för ett klädombyte. sen parken. förståss. favorit i repris. jordgubbar, vin, smörgås och choklad. bland annat. finemang. mor ville se orangeriet och botaniska trädgården. så det gjorde vi. och upptäckte att om det är dryga tjugo grader utanför så är det typ det dubbla inuti ett växthus. vaddå växthuseffekt.

tog oss hem på villovägar. vilade och gav oss än en gång av till pizza (och inte pasta som jag bestämt har för mej att jag skrivit tidigare) pino. det dracks öl och käkades sallader resp. hamburgare. gott. kort promenad till ett fik där vi käkade crêpes - för att det hör till. efter många års tjat har jag nu äntligen ätit crêpes flamberade i grand marnier. och nej, det var inte så gott. tyvärr. men nu har jag givit det en chans. sådetså timmy.

får ta och sova. det finns vissa som vill ha frukost på sängen i morgon. bonne nuit.

Kommentarer
Postat av: angelica

Ja visst är de? Blev helt beroende av våfflorna ;) nej kriek missade jag nog....ska du vara länge i Belgien? Hoppas det blir forsatt bra iaf :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback