lire est un métier

image73titeln hittade jag igår på the smoking dog. tycker den passar osedvanligt bra in. tyvärr vann vi inte quizen. jag tror det berodde på avsaknaden av engelsmän. det är ju det saker och ting brukar bero på. le chiuaua est mort mais pagus est toujours en vie lämnade puben med ynka tolv och ett halvt poäng.

tjugoåtta grader var det idag. på kvällen. efter att ha svalkat mej i simhallen stod dörrar och fönster på vid gavel. så att man skulle överleva hettan. har hört att det ska sjunka snart. hoppas inte. det är som svensk högsommar. nice.

läser vidare i les miserables. och det tar sej. imorgon planerar jag att ta med mej tegelstenen och me bronzer i parken. dvs inte parc tête d'or. stadens mest hårdbevakade plats ter det sig. kan det ha med närheten till interpol att göra. man får icke sola i bikini. c'est interdit. då kommer farbror polisen farande med blåljusen på. och icke dricka alkohol i parken. då blir det böter. om man inte är svensk för britta klarade sej. och man får icke göra ngt, vad det nu var de gjorde, killarna som blev arresterade framför mina ögon sist jag var där. dessutom blir man alltid, utan undantag, störd av ngt som vill ge en blommar och ordspråk eller av att en fotboll som kommer farande. tacka vet jag min korkek.

pic-nic vid fourvière med annick spay. även kallad spannicka. för alla som inte känner till henne så var hon vår historialärare under hösten. ett antal svenskar samlades för att beundra utsikten. prata politik och historia samt att äta medhavd matsäck. det togs en sväng i parc des hauteurs. så nu vet jag att det inte än har slagit ut. man får vänta och se. snart står det i blom. vi käkade i rosenträdgården. mycket fint. träffade folk jag inte sett på väldans länge. trevligt.

maria, joel och jag tog en sväng förbi vår stampub. gissa vilken. träffade ngra entusiaster som kollade på matchen mellan man u och milan. rooney gjorde snyggaste och mest avgörande målet. wayne betyder för övrigt på arabiska, för alla som är intresserade, il est où, alltså: var är han. sånt man får veta när maroud sitter vid samma bord.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback