le goût de vivre

image65

sen sist har det varit cocktailparty. vilket var trevligt. bloody mary degusterades äntligen. kom fram till att jag föredrar en virgin till frukost framför en bloody till fest. sofie firades med pompa och ståt. och mga örhängen.

söndagen påbörjade jag i simhallen. härligt. men trångt som vanligt. tog en sväng i parken och var genomsvett när jag ramlade in i lägenheten ett par timmar senare. efter tre minuter är det olidligt i solen. ca va pas. tog en sväng förbi sjön varpå jag besteg croix rousse igen.

kvällen avslutades med ensemble c'est tout. på bio i croix rousse. bättre än vad jag vågat hoppas på. se den lena. har ju fortfarande inte läst klart boken så nu avslöjades slutet. men det var det värt. den va så fin. förlorade dock mina solglasögon på kuppen. typiskt. tappade dem under filmen och när ridån gick ner och ljuset tändes var de puts väck. vad är det för människor egentligen. nu måste jag åter till part-dieu. puh.

idag har jag varit på utflykt. i lacroix laval. parken. tog mej till gorge de loup där jag ganska snabbt hittade min busshållplats. fick dock vänta i drygt tjugo minuter på bussen, men den kom och jag kom fram välbehållen till parkens portar. och oj så fint. just så där lantligt och härligt som jag hade hoppats på. hästar och kullar och berg och gräs och små byar i fjärran. slog mej ner under en (kork?)ek och läste min bok. tog mej en promenad i vad som faktiskt kan liknas vid en skog. härligt härligt. tänkte se hur det funkade med tågen - kanske skulle det gå snabbare. följde skyltarna och kom ut på en landsväg som inte tycktes ta slut. gick och gick och hoppades att bilarna skulle se mej i de snäva kurvorna. när jag tillslut såg ngt som verkade vara en tätort såg jag oxå en port - till parken. där skulle man alltså ha gått. jaja - jag fick en fin promenad hur som haver. hittade oxå tågstationen i vad som verkar vara en väldigt pittoresk liten by. hade tur och hoppade i sista sekund på, nej inte ett tåg, men en buss som tog mej till gorge de loup på tio minuter. très bien.

på hemvägen köpte jag ett äpple hos mannen i croix-paquet. dyrt men gott. väl hemma var jag helt utmattad. drack vatten och somnade med boken över näsan. ett par timmar senare käkade jag gröt och laddade för en sväng i parken. kämpade med att få igång internet och telefon som verkade ha fått värmeslag. nu är allt som det ska igen. har fått fina vita axelband-streck idag. det bränner rätt bra i ansiktet oxå. härligt med sommarvärme och sol. a+

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback