allt som vi gjorde den stunden vill jag göra om



image56


de som inte kom hit för att inte handla har åkt hem.
har lämnat dem på flygplatsen och återvänt hem igen.
 tillbaka till vardagen. tillbaka till verkligheten.



tors.                                                                                                                                                                                                      vädret var inte lika strålande som vi hade planerat. därför blev det ändringar och sjä
lvklart; mer shopping. part-dieu besöktes och berikades. madde köpte flodhästen klas. mor randiga byxor som jag vill ha. med fulla kassar och tomma magar tog vi oss tillbaka till hotellet och därpå hela femtio meter till ett matställe som erbjöd oss pizza med botten som kex och som helt saknade smak. inget att rekommendera alltså. jag och madde mus gav oss trots detta på att beställa glass. efter cirka tio minuters försök att tillkalla kyparen kom han äntligen på att vi inte raggade på honom utan helt enkelt bara ville ha glass. komsi komsi. trots att han var tvungen att hämta papper och penna fick vi in fel beställning,när mor ville ha café au lait trodde han att det var en glass-sort. dessutom var glassen isig och jävlig. byt yrke killen.  på bilden ser vi för övrigt min ömma moder som njuter av solen på en fläs i parc de la tête d'or i onsdags. innan besöket i orangeriet. ser ni hur förväntan lyser i hennes ögon? 

                                                                                                                                                                                                    fre.

frukost på sängen. och sen rumsbyte. det var bestämt att jag skulle sova över. det skulle mysas. rummet var för litet för en extrasäng. så vi installerade oss en våning upp. vi gav oss sedan av till vieux lyon. är man turist så är man. var i basilikan, kollade in utsikten och gick sedan till parc des hauteurs. har aldrig varit där, fint var det. en annan vinkel på kyrkan - som ses här ovan. det pic-nicades på min fläs och sedan åkte vi ner igen för att spana in de gamla kvarteren. madde var i film-affären. tror hon ville flytta in. tog hela svängen med fresquerna och terreaux. sen upp och hem till croix rousse där vi softade hos mej, med svenskt kaffe och fransk rocher. storfavoriten. svenskar som vi är var vi hungriga vid fem. och vad är öppet här vid den tiden om inte pizza pino. dit for vi och åt pizza som smakade som pizza ska smaka. till fots återvände vi sedan. ost, vin, kex, öl, kriek (jag har hittat en belgiskt-öl-affär, kan det bli bättre?), chips och choklad var vi måttligt sugna på efter pizzan och i värmen. gjorde tappra försök innan tröttheten och oförmågan att förstå de dubbade tv-programmen gjorde att sömnen tog över.

lör.                                                                                                                                                                                                        

vi åt frukost-buffé tillsammans. fransk sådan så det var inte mycket att hurra för. croissant, kaffe och marmelad. och youghurt. så det var ju lyx. kånkade de bågnande väskorna till spårvagnen och tog oss till part-dieu och flygbussen. åkte ut med en busschaufför som körde som en galning och väntade in sin kompis på vägen. ignorant jävel. fram kom vi iaf och träffade en flygvärdinna som var hjälpsamheten själv. vi fick skicka iväg mors väska som vägde hela tjugofem kilo. vi fick boardingcards och hela kitet. sedan skiljdes vi åt och deras resa fortsatte. min innebar att jag åkte tillbaka in till stan och tog svängen förbi carrefour. eftersom jag hade lite packning tog jag en stor vagn. ett stort misstag visade det sej. trångt och mycket folk gjorde det helt omöligt att manövrera åbäket. men jag gjorde tappra försök o kom därifrån med en del grejer ändå. när jag kommer hem till min lägenhet ser det då minsann ut som le bordel. det var tydligen fest här igår för inte en möbel är vart den var när jag lämnade lägenheten och det står flaskor über alles och en pizzakartong tar upp hela min hylla i kylskåpet. tråkigt. idag ska jag ta och bli klar med mitt lilla arbete om sand o ikväll blir det cocktail-party. sofie fyller hela nitton år.grattis.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback